De azi, BMW nu mai produce doar maşini

Autor: ProMotor 26 oct. 2017 Știri auto

BMW Group continuă să-şi extindă activităţile de electromobilitate. În colaborare cu partenerul său Brilliance China Automotive Holdings Ltd., BMW Group a deschis un nou „Centru de Baterii de Înaltă Tensiune” la Shenyang (China). Fabrica de baterii va fi furnizor pentru uzina Dadong din apropiere, care este operată de joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA) şi va produce BMW Seria 5 Plug-in Hybrid pentru piaţa locală.

BMW Group îşi integrează uzinele de baterii în reţeaua internaţională de producţie existentă. Oliver Zipse: „Până în 2025, ne aşteptăm ca modelele BMW şi MINI electrificate să reprezinte între 15 şi 25% din vânzările globale. Acest lucru adaugă până la câteva sute de mii de automobile pe an. Prin urmare, are sens să integrăm electromobilitatea în sistemul de producţie existent”. Prin aceasta, BMW Group va putea să reacţioneze flexibil la cererea de modele electrificate.

Avantaj competitiv prin cunoştinţele interne

Alături de motorul electric, bateria de înaltă tensiune este un element central al automobilelor parţial şi complet electrificate. Producţia internă conferă BMW Group un avantaj competitiv decisiv prin asigurarea cunoştinţelor în tehnologiile noi, prin dobândirea competenţei-cheie în sisteme şi prin utilizarea de avantaje de cost. Compania produce deja automobile electrificate în zece locaţii din întreaga lume. Bateriile de înaltă tensiune necesare pentru aceste modele provin din fabricile BMW Group din Dingolfing şi Spartanburg, iar de acum şi din Shenyang. Uzina Dingolfing va juca un rol de lider în cadrul reţelei ca centru de competenţă pentru trenurile de rulare electrice.

De la celulă la baterie de înaltă tensiune

Producţia bateriilor de înaltă tensiune este împărţită în două etape de producţie. În primul rând, într-un proces extrem de automatizat, celulele litiu-ion furnizate, care sunt aproximativ de dimensiunea unei cărţi tipărite, sunt verificate şi apoi combinate într-o unitate mai mare, aşa-numitul modul de acumulator.

Apoi, modulele bateriei sunt montate într-o carcasă de aluminiu – împreună cu racordurile, unităţile de comandă şi unităţile de răcire. Dimensiunea şi forma carcasei din aluminiu, precum şi numărul de module de baterie utilizate depind de varianta automobilului. În acest fel, se creează un „acumulator” perfect adaptat sau o baterie de înaltă tensiune.

Această combinaţie de module de baterie standardizate şi carcase adaptate flexibil la automobil are mai multe avantaje: asigură proprietăţi uniforme şi standarde de calitate în producerea bateriilor de înaltă tensiune. Designul modular al bateriilor de înaltă tensiune constituie, de asemenea, baza pentru o gamă largă de variante de propulsie electrică. Nu în ultimul rând, acest concept modular este necesar pentru a răspunde rapid la cererea clienţilor şi pentru a obţine beneficii de costuri.

BMW Group, lider global al constructorilor de automobile electrificate

Între ianuarie şi sfârşitul lunii septembrie, BMW Group a livrat clienţilor din întreaga lume un total de 68.687 de automobile BMW i, BMW iPerformance şi MINI electrificate – o creştere de 64,2%. Cu nouă automobile electrificate disponibile în prezent, BMW Group este unul dintre cei mai importanţi furnizori din întreaga lume. Compania intenţionează să vândă 100.000 de automobile electrificate la nivel mondial până la sfârşitul anului.

Notă: Prin automobile electrificate se înţelege automobile cu încărcare la priză, electrice şi plug-in hybrid.

Facilitatea de producţie din Shenyang

Locaţia Shenyang, cu fabricile sale de automobile Dadong şi Tiexi şi fabricile de motoare cu turnătorie de metale uşoare, joacă un rol important în reţeaua globală de producţie a BMW Group. Contribuie la strategia unei creşteri globale echilibrate, cu capacitate de producţie pe pieţele regionale respective.

Locaţia de producţiei BBA din Shenyang produce automobile exclusiv pentru piaţa chineză. Fabrica Dadong din nord-estul oraşului a fost deschisă în 2003 şi în prezent produce versiunea BMW Seria 5 cu ampatament lung. În plus, această facilitate va construi şi varianta plug-in hybrid BMW Seria 5 şi noul BMW X3. Fabrica Tiexi din vestul oraşului Shenyang, construită în 2012, produce versiunea BMW X1 cu ampatament lung (inclusiv o variantă plug-in hybrid), BMW Seria 1 Sedan, BMW Seria 2 Active Tourer, versiunea BMW Seria 3 cu ampatament lung şi BMW Seria 3 Sedan. Uzina de motoare, care a fost inaugurată în 2016, produce ultima generaţie de motoare BMW TwinPower Turbo pe benzină, cu trei şi patru cilindri.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide