Decizie finală: mașinile noi cu motoare termice se vor vinde doar până în 2035

Autor: Bogdan Bârliga 29 mart. 2023 Știri auto

Statele membre ale Uniunii Europene au aprobat textul legislativ prin care se va pune capăt vânzării de autoturisme noi echipate cu motoare cu ardere internă din 2035. Din cele 27 de state membre doar Polonia a votat împotriva acestei legi, iar Italia, România şi Bulgaria s-au abţinut cu prilejul votului din rândul miniştrilor europeni ai Energiei reuniţi la Bruxelles.

Propunerea de a revizui standardele privind emisiile de CO2 ale autoturismelor a fost prezentată prima dată în iulie 2021. Comisia Europeană vrea ca prin pachetul „Fit for 55” emisiile nete de gaze cu efect de seră să fie reduse cu cel puţin 55% până în 2030.

Doar combustibili sintetici

După luni de negocieri, Parlamentul European, Executivul comunitar şi statele membre UE au convenit anul trecut ca termen limită anul 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon. Dar, luna trecută, principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost pusă pe pauză, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă.

În cele din urmă Germania a reușit să-și impună cerințele și după anul 2035 se vor putea vinde doar autoturisme cu motoare termice dacă acestea utilizează combustibil sintetici. Decizia de interzicere a mașinilor cu motoare termice va pune mari probleme constructorilor și va afecta țările unde există uzine de producție.

Ce sunt carburanții sintetici

Industria auto și producătorii tradiționali de carburanți dezvoltă de mult timp tehnologiile necesare pentru producerea carburanților sintetici (E-Fuel). Cea mai simplă definiție pentru a explica ce sunt carburanții sintetici este următoarea: toți combustibili sub formă de gaz sau lichid produși din energie regenerabilă se încadrează la această categorie.  În funcție de formă sau combustibilul necesar este utilizat un proces Power-to-Gas sau Power-to-Liquid. Din aceste procese  pot rezulta e-combustibili gazoși (hidrogen regenerabil și e-metan, care pot fi ambele lichefiate ulterior, pentru a produce H2 lichid și e-GNL), e-carburanți lichizi(cum ar fi e-metanol și țiței sintetic din care se produc e-kerosen și e-diesel) și amoniac sintetic. E-metanul, e-metanolul, e-dieselul și e-kerosenul sunt hidrocarburi sintetice, astfel încât procesele lor de producție necesită CO2 . Acest element vital poate fi fie captat direct din atmosferă, fie preluat din fabrici industriale care utilizează combustibili fosili.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: elements.envato.com


Bogdan Bârliga
Bogdan Bârliga
Bogdan are peste 19 ani de experiență în mass-media (print / online). În trecut a lucrat pentru grupuri de presă precum Finmedia, Realitatea-Cațavencu, Ringier AG și altele. Pe lângă zona editorială a ocupat și funcția de Social Media Manager (administrare conturi multiple de Facebook, Instagram, ... citește mai mult

Comentarii
Inchide