Declarație arogantă a noului șef Skoda: Nu vom fi noua Dacia!

Publicat: 08 09. 2020, 17:58

Skoda stă de multă vreme în coasta Volkswagen, iar oficialii mărcii germane și-ar dori mai puțină concurență din partea cehilor. Cu toate acestea, noua conducere a Skoda exclude posibilitatea de repoziționare în zona inferioară a pieței auto. „Nu vom fi noua Dacia”, declară arogant noul șef al Skoda, Thomas Schäfer.

Întâmplător sau nu, Dacia este una dintre mărcile industriei auto care au o marjă de profit ridicată, dat fiind că nu cheltuie foarte mult cu dezvoltarea noilor tehnologii – acestea vin deja testate de Renault. Din acest punct de vedere, nu este nicio rușine să fii noua Dacia. Nu este mai puțin adevărat că și Skoda este cel mai profitabil brand din grupul Volkswagen, cu excepția Porsche.

Declarația lui Thomas Schäfer vine în contextul în care șefii Volkswagen s-au plâns deja de concurența pe care o face Skoda modelelor Volkswagen. Herbert Diess, șeful grupului Volkswagen, a vorbit de mai multe ori de o reașezare a mărcilor în grup, îndemnând Skoda să acorde o atenție mai mare segmentelor entry-level. În acest context trebuie văzută și îndepărtarea fostului șef al Skoda, Bernhard Maier, care i-a replicat lui Diess că „valorile brandului pentru spațiu, funcționalitate, raport calitate-preț și designul modern nu se vor schimba în viitor”.

De ce spune noul șef Skoda că marca nu va fi „noua Dacia”?

Într-un interviu acordat publicației cehe Hospodarske Noviny, Schäfer a ținut să explice că Skoda nu va deveni o marcă ieftină. Cu toate acestea, germanul care a fost adus din Africa de Sud pentru a conduce Skoda a admis că Skoda va trebui să-și extindă operațiunile pentru a ajunge la cei care caută mașini mai accesibile.

Cu toate acestea, Schäfer neagă orice speculație potrivit căreia marca Skoda ar trebui să devină un producător de mașini ieftine. „Nu înseamnă că părăsim pozițiile cucerite. Nu înseamnă că ar trebui să construim doar mașini ieftine de acum înainte”, a mai spus șeful Skoda, în primul său interviu de la preluarea funcției.

Declarațiile lui Schäfer sunt menite să liniștească sindicatele din Cehia, care nu-și doresc o scădere a marjei de profit sau o diminuare a prestigiului mărcii printr-o repoziționare nedorită în zona inferioară a pieței. Skoda a lansat recent primul său SUV electric pe platforma MEB a Volkswagen și se pregătește să încheie un an bun, în ciuda problemelor cauzate de pandemie.