Descoperă emblemele Europei, ziua 2: Viena – Praga – Frankfurt

Autor: Adrian Mihălţianu 02 mart. 2014 Știri auto

Ziua a doua a început cu vocea de o redundaţă enervantă a GPS-ului. „În 300 de metri faceţi dreapta, apoi prima la stânga. […] Acum faceţi dreapta, apoi prima la stânga. […] Întoarceţi cu prima ocazie.” După ce am reuşit să dăm trei ocoluri hotelului, ne-am orientat corespunzător în direcţia Austria, hotărâţi să ne savurăm cafeaua în stil vienez.

Misiunea de a străbate 1.100 de kilometri şi de a poposi în trei oraşe mari a devenit fezabilă imediat ce am realizat uşurinţa cu care poţi înghiţi kilometri de autostradă. Am admirat eoliene, am lăudat curăţenia oricărui centimetru de asfalt / trotuar / clădire din Austria, am făcut poze cu statui nudiste şi ne-am tot uitat la consumul Insigniei Country Tourer până când a scăzut la 7,0 litri la sută. Ce putea să meargă rău?

… aaapoi am trecut de pe autostrăzile din Austria pe cele din Republica Cehă, care se prezintă ca sute de kilometri de teste pentru amortizoare. Atenţi să nu ne muşcăm limbile, am străbătut fără pauză distanţa dintre Brno şi Praga şi am făcut o pauză binemeritată în Oraşul Celor 100 de Turnuri. 

Şi ei au supermaşini

Mi-ar fi plăcut să fiu ghid în Praga. De fapt, mi-ar fi plăcut să fiu orice şi aş fi făcut ce ştiu eu mai bine cu cea mai mare mândrie, căci simpla existenţă acolo îţi descreţeşte faţa. Praga este un exemplu concret de „putem-să-facem-oraşul-ăsta-mai-frumos-decât-era-chiar-dacă-a-fost-bombardat-până-la-temelii” şi nimeni, dar nimeni nu ar putea rămâne indiferent odată ajuns aici. Din păcate, şederea noastră aici era condiţionată de timp, dar am ajuns, împreună cu Tudor, la concluzia că ar fi suficientă o şedere de 12,5 zile ca să ne declarăm cât-de-cât mulţumiţi.

Dacă ai de gând să vizitezi Praga, ia-ţi în calcul o săptămână de şedere, căci SIGUR vei avea ce vedea. După o plimbare pe Podul Carol am poposit la un local pe malul râului Vltava şi am făcut cunoştinţă cu mâncarea tradiţională – dacă ţi se oferă gulaş de-al lor, cere fără ezitare două porţii. Pentru că nu ne-am putut hotărî care conduce în continuare, am refuzat, cu durere în suflet, berea.

Pont: ar fi bine să ai coroane ceheşti cumpărate pentru că rişti să ai probleme cu Euro pe la restaurante. De exemplu, noi am primit rest, în Euro, mai mult decât am dat iniţial. Noroc că ne-am prins la timp şi i-am explicat ospătarului – cu o foaie, un pix şi trei coli A4 – că s-a produs o greşeală.

Ne-am despărţit cu greu de Praga – atât de greu, încât vizita noastră în Frankfurt s-a produs la ceas de seară, pe întuneric, în ciuda faptului că autostrada germană ne-a întâmpinat lejer, fără limită de viteză, şi a continuat să fie non-restrictivă (cu scurte excepţii), până la destinaţia noastră. Uite ceva ce în România nu se poate verifica, deci va trebui să ne crezi pe cuvânt: la 170 km/h, Insignia Country Tourer nu depăşeşte 10 l/100 km. De asemenea, trebuie să facem şi un update pentru consum: a crescut la 7,3 l/100 km. 

195 CP, 4×4, cutie automată, blană pe şoselele germane… consumul e cel pe care-l vedeţi!

Cu promisiunea că voi reveni aici în 24 de ore, închei transmisiunea din Germania şi îţi urez „Noapte bună!”.  

Andrei Ştirbu

A doua etapă din periplul nostru Descoperă Emblemele Europei, în drumul spre Geneva 2014, este şi cea mai lungă: 1.100 de kilometri, cu pornire de lângă Budapesta, trecere prin Viena, Praga şi Frankfurt, trei oraşe extrem de importante pentru Europa.

Cum suntem la bordul unui Opel Insignia Country Tourer de 195 CP, autostrăzile germane ne primesc cu braţele deschise. Până acolo, însă, vom da piept cu asfaltul execrabil al autostrăzilor ceheşti. Nu râdeţi, aşa e! Bine că suntem într-un model care poate fi definit drept tanc şi pregătit pentru drumuri grele. Şi lungi.

Cum dorim să vă ajutăm să vă creaţi propriul traseu, iată şi lucrurile emblematice pentru aceste trei mari oraşe europene, un ajutor în a rezolva întrebările de astăzi!

VIENA

Cafeaua vieneză este băutura emblematică a Vienei. Amestecul a două porţii de espresso cu frişcă dulce ca substitut al zahărului şi cu câteva firimituri de ciocolată deasupra (după caz) face din cafeaua vieneză un simbol al confortului şi relaxării. Se soarbe încet, în tihnă, în timp ce citeşti noutăţile zilei, preferabil la o cafenea vieneză, o altă emblemă a oraşului.

Am vrea una cu trei espresso şi şapte centimetri de frişcă. Se poate?

PRAGA

Berea de tip Pilsner a luat naştere la Plzen, în sudul-estul Pragăi, dar a fost lansată în lumea mare tocmai de berarii praghezi, la începutul anilor 1840. Fiind un tip modern de lager (bere stocată în pivniţe, sau `lager`, pentru fermentare), era o bere a cărei calitate nu fluctua ca aceea a berilor de până atunci. Calitatea este cea care a şi impus-o ca fiind una dintre cele mai iubite beri din Europa. Noroc!

Din păcate, noi vom bea fără alcool…

FRANKFURT

Frankfurt este oraşul german care poate fi asemănat cu New York, atât prin prisma zgârie-norilor care îi domină centrul, cât şi prin poziţia sa economică extrem de puternică. Tot aici au devenit celebri şi cremwurştii, tocmai datorită obsesiei locuitorilor pentru economie şi lucruri pragmatice. Exportaţi apoi în marele oraş american sub numele de hot-dog…

Seamănă cu New York, nu? Cu o bucăţică, măcar…

La finalul celor 1.100 de km ne aşteaptă Russelsheim, pe care îl vom descoperi însă împreună mâine, în Descoperă Emblemele Europei!

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide