Doar în România: lanţ uman pentru construcţia unei autostrăzii care tot întârzie – FOTO

Publicat: 09 05. 2016, 15:19

 


Câteva sute de oameni au format, sâmbătă, un lanţ uman pe traseul autostrăzii Craiova-Piteşti, pentru a atrage atenţia autorităţilor de la Bucureşti cu privire la importanţa construirii acestui drum, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Protestul iniţiat de craioveni s-a desfăşurat sub sloganul „Oltenia vrea autostradă”, iar participanţii au purtat pancarte inscripţionate cu acest slogan.

Protestatarii au format un lanţ uman începând de la ieşirea din Craiova către Piteşti, încercând să transmită, în acest mod, autorităţilor de la Bucureşti, că este nevoie de construcţia autostrăzii.

„Autostrada ne-a fost promisă de mulţi politicieni şi guvernanţi, dar până acum nu a făcut-o nimeni, decât pe hârtie. Dacă am avea acest drum, am ajunge mai repede la spitalele din Bucureşti atunci când am avea nevoie. Să nu mai vorbim de faptul că dacă am avea un drum pe care să se poată circula rapid, poate am avea şi noi mai mulţi investitori în zonă, mai multe locuri de muncă. Altfel Craiova, toată regiunea Olteniei, va rămâne săracă”, a spus unul dintre participanţii la manifestare.

A fost pentru a treia oară când oltenii au manifestat pentru a cere construcţia autostrăzii Craiova-Piteşti.

În bugetul de stat pe 2016 a fost prevăzut suma de 1,5 milioane euro pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia autostăzii Craiova-Piteşti. Guvernul Ponta a intenţionat realizarea acestui drum în parteneriat public-privat, însă iniţiativa nu a fost dusă la bun sfârşit.

Licitaţia pentru „Contract de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Drumului Expres / Autostrada Craiova – Piteşti, km 0+000 – km 121+185” a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice în data de 9 martie 2013.

Cinci consorţii s-au înscris la aceasta: Obrascon Huarte Lain SA – OHL ZS SA, China Communications Construction Company – Dogus Insaat VE Ticaret AS – Egis Projects, Spedition UMB – Tehnostrade – Vectra Service, Strabag AG – Strabag SE – Vinci Construction Grands Projects – Vinci Construction Terassament – Aktor SA – Aktor Concessions SA (denumită Via Subcarpatica) şi Impregilo SpA – Salini SpA.

Iar alegerea constructorului, dar şi a variantei de drum care urma să fie realizat, drum expres sau autostradă, trebuia decisă în urma etapei de dialog competitiv cu candidaţii preselectaţi.

Toate procedurile au fost însă suspendate din lipsă de fonduri.