Cum îți dai seama că DPF-ul este încărcat? Eterna problemă a mașinilor pe motorină

Autor: Marius Vişan acum 2 luni Știri
Cum îți dai seama că DPF-ul este încărcat? Eterna problemă a mașinilor pe motorină

Pentru reducerea emisiilor poluante, motoare pe motorină sunt echipate cu un filtru de particule (DPF).

Pentru a combate emisiile din evacuare, motoarele diesel moderne sunt prevăzute cu un filtru de particule în eșapament. Acest filtru este conceput pentru a reține orice particulă de funingine. Ca toate filtrele, și acesta se va bloca și, în cele din urmă, va restricționa fluxul de aer și va reduce performanțele vehiculului.

Cum știu când DPF-ul este încărcat?

În cazul în care filtrul de particule se încarcă cu funingine se va aprinde un martor luminos în tabloul de bord. Este un semnal că trebuie să ieși cu mașina pentru o cursă mai lungă, astfel încât DPF-ul să poată arde funinginea înainte de a se bloca definitiv.

Mașinile diesel mai vechi care fac o mulțime de curse scurte în oraș sunt adesea cele ale căror filtre de particule se încarcă. Dacă regenerarea nu are loc, ele trebuie deblocate manual sau chiar înlocuite în întregime.

Ce este regenerarea pasivă?

Acest lucru are loc în timpul conducerii, folosind căldura evacuării. Pentru a declanșa regenerarea este nevoie ca mașina să ruleze cu viteză pentru o perioadă lungă de timp. Pentru a te asigura că regenerarea are loc, se recomandă ca mașinile să fie conduse timp de 30 până la 45 de minute pe autostradă sau pe un drum național, la o viteză constantă.

Cu toate acestea, generarea pasivă nu este întotdeauna posibilă, de exemplu dacă stai aproape tot timpul în trafic. Deci, producătorii de automobile au proiectat și regenerarea activă.

Ce este regenerarea activă?

Regenerarea activă funcționează prin injectarea de combustibil suplimentar pentru a crește temperatura gazelor de eșapament. Astfel se arde funinginea în DPF. Procedură este declanșată de unitatea ECU la relanti. Aceasta va mări turația motorului, iar cantitatea de gaze ieșite pe țeava de eșapament, va fi foarte mare, pe o perioadă scurtă de timp.

De unde știu dacă DPF-ul se regenerează?

Când DPF-ul se regenerează, este posibil să observi că ventilatoarele sunt active și există un consum mai mare de combustibil. De asemenea, de sub mașină se va simți cum iese aer fierbinte precum și un miros specific. Dacă mașina are sistem start-stop, vei descoperi probabil că este dezactivat în timpul regenerării.


Sursa foto: BMW


Comentarii
Inchide