Drama drumului expres Craiova Pitești a luat sfârșit, iar lucrările intră în linie dreaptă

Publicat: 26 02. 2021, 18:13
Actualizat: 26 02. 2021, 18:13

Drama drumului expres Craiova Pitești a luat sfârșit, iar lucrările intră în linie dreaptă, anunță ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.

Intră în Galeria FOTO

Ministerul Transporturilor a anunțat câștigătorul pentru construcția lotului 4 (între Colonești și Pitești) al drumului expres DX12 Craiova Pitești. Acesta are o lungime de 31,8 km și va fi construit de aceeași firmă românească (SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade) care construiește loturile 2 și 3 ale drumului rapid. Contractul valorează 617 milioane lei, iar banii provin din fonduri europene.

Este a doua oară când statul român desemnează câștigătoare firma românească, pentru același tronson. Primul contract a fost contestat celelalte companii străine înscrise la licitație. Chiar dacă aceste contestații au fost respinse, Curtea de Apel a solicitat CNAIR să reconsidere oferta pentru lotul 4 într-un moment în care compania de drumuri abia anunțase semnarea contractului.

Se pare că, între timp, problemele au fost rezolvate, iar contractul a fost atribuit, până la urmă, tot asocierii de firme românești care aparțin omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Momentul este salutat pe Facebook de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care mai anunță că întreaga șosea de mare viteză ar urma să fie finalizată în 2022, „dacă procesul nu mai este tergiversat de alte contestații”.

Drama drumului expres Craiova Pitești: Care este situația actuală

Cătălin Drulă a prezentat și o trecere în revistă a lucrărilor realizate pe celelalte trei tronsoane ale DX12, dintre care două sunt realizate de grupul de companii deținute de Umbrărescu.

  • lotul 1 (17 km) are ca termen de finalizare anul 2022 – săptămâna aceasta am emis penultima autorizație de construire, constructorul are front de lucru pe 80% din tronson, vom finaliza curând ultimele exproprieri și pentru cei 3km unde încă nu se lucrează;
  • pe lotul 2 – Balș-Slatina – se lucrează cu peste 700 de oameni și utilaje la cei 40 de km ai tronsonului. Stadiul este de circa 60%, așa că ne așteptăm ca acest lot să fie gata la final acestui an, conform promisiunii constructorului!
  • pe lotul 3 – Slatina-Colonești – constructorul român (același ca pe loturile 2 și 4) face organizarea de șantier, iar în martie încep din plin lucrările, care se vor finaliza tot în 2022.

DX12 Craiova-Pitești (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta sunt alocați 760 de milioane de lei pentru acest proiect.