Drumul spre Moldova DN2, E85 va fi reconfigurat

Autor: Marius Vișan 12 aug. 2021 Știri auto

Drumul spre Moldova DN2, E85 va fi reconfigurat. În loc de două benzi şi acostament pe fiecare parte vor apărea trei benzi: una pe un sens şi două pe celălalt.

Modelul a fost implementat în 2019. Compania de Drumuri CNAIR a reconfigurarea sectorul de drum Sinești – Movilița, de pe DN 2, E85.

CNAIR a reconfigurat atunci aproximativ 9 kilometri de drum național în arhitectură 2+1, pe DN2, unul dintre cele mai aglomerate șosele din România, pe care se produc numeroase accidente rutiere soldate cu răniți și decedați.

Drumul spre Moldova DN2, E85 va fi reconfigurat

După reconfigurare numărul accidentelor mortale pe acel tronson a scăzut. Ce-i drept, a scăzut și viteza de circulație, iar drumul este mai aglomerat în anumite intervale orare, când fie oamenii fie se întorc în București, fie ies din oraș.

Intră în GALERIA FOTO

Drumul Naţional 2 are o singură bandă pe sens

Chiar dacă oficial drumul este unul 1+1, cu câte o bandă în fiecare sens, se circulă neregulamentar, astfel că mulți șoferii folosesc acostamentele drept o primă bandă de circulație. Marginile largi şi asfaltate ale şoselei nu sunt considerate oficial benzi de circulaţie propriu-zise.

Pe porţiuni de câţiva km va avea două benzi pe un sens şi o bandă pe celălalt. Acest proiect se va extinde pe kilometri întregi, acolo unde infrastructura o va permite.

În acest moment, mulţi şoferi folosesc acostamentul greşit ca banda de mers, dar şi pentru a se feri din calea vitezomanilor. Legal, pe DN2, partea românească din Drumul European 85, se circulă cu 100 de kilometri pe oră.

Mulţi nu respecta asta şi se produc accidente foarte grave, iar şoseaua are un renume trist. Pe drumul morţii, numai luna trecută şi-au pierdut viaţa 10 oameni.

Potrivit normelor tehnice, conversia unui drum naţional cu două benzi într-un drum de tip 2+1 se va face acolo unde lăţimea cu tot cu acostamente este de 12 metri. Banda va avea cel puţin 3,5 metri. Vor apărea separatoare între benzi. Viteza de deplasare poate scădea până la 70-80 de kilometri pe oră pe unele porţiuni.

”În noiembrie anul acesta vom termina ghidul tehnic şi de la anul, 2022, vom trece la implementare şi extinderea proiectului pilot pe alte sectoare de DN2 şi alte drumuri”, a declarat Flavius-Florin Pavăl, şeful serviciului Siguranţa Traficului CNAIR, pentru Știrileprotv.ro. 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Google Maps


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide