EuroNCAP: Modelele chinezești încep să dea lecții de siguranță – VIDEO

Autor: Cristian Agatie acum 2 săptămâni Știri

Ultimele teste de impact desfășurate de EuroNCAP demonstrează că producătorii chinezi și-au făcut temele conștiincioși, astfel că modelele chinezești încep să dea lecții de siguranță.

Intră în Galeria FOTO

EuroNCAP a test cinci mașini noi în ultima rundă de teste, acoperind o gamă largă de sisteme de propulsie. Avem astfel modele electrice, pe benzină, hibride, plug-in și cu pile de combustie pe hidrogen, un mix rar întâlnit la EuroNCAP.

Două dintre modelel testate – Lync & Co 01 (propulsie hibridă) și NIO ES8 (electric) sunt produse în China, dar au obținut calificativul  maxim de cinci stele EuroNCAP. Trecute sunt vremurile în care modelele chinezești stârneau compasiunea europenilor. De la Qoros, producătorii din China au demonstrat că siguranța nu mai este apanajul mărcilor consacrate din Occident.

Alte modele testate de EuroNCAP în această rundă au fost Audi Q4 e-tron (electric), Toyota Mirai (pile de combustie pe hidrogen) și Subaru Outback, singurul model cu propulsie convențională din acest lot. Un al șaselea model, Ford Kuga plus-in, a primit același rating obținut în 2019 de versiunile cu motoare pe combustie – cinci stele EuroNCAP.

Ambele mărci chinezești testate în această rundă sunt pentru prima oară în Europa. Link & Co 01 profită de avantajele oferite de apartenența la grupul Geely, partajând platforma cu Volvo XC40. Cei de la EuroNCAP au fost impresionați de procentajul obținut pentru protecția pasagerilor adulți (96%), inclusiv scorul maxim obținut în cazul unui impact lateral. Scorul general a fost potențat și de pachetul complet de sisteme de asistență.

EuroNCAP: Modelele chinezești sunt din ce în ce mai bune. Ce puneți de ‹Made in China›?

Celălalt model chinezesc aparține unui startup care produce modele electrice. Comercializat prima oară în Norvegia, NIO ES8 a impresionat în primul rând prin sistemele de siguranță activă. SUV-ul cu șapte locuri a obținut scor maxim la testele de frânare autonomă, acesta fiind completat de alte sisteme automate de evitare a accidentelor. Per total, NIO ES8 a obținut un scor de 92% la capitolul Safety Assist.

„Lynk & Co și NIO demonstrează că ‹Made in China› nu mai este un termen peiorativ în ceea ce privește siguranța rutieră. Avem aici două mașini, ambele dezvoltate în China, care au au avut rezultate foarte bune în teste. Este clar că toți producătorii știu că standardele înalte ale EuroNCAP sunt o condiție pentru a vinde mașini în Europa”, s-a arătat impresionat Michiel van Ratingen, secretarul general al EuroNCAP.

În ceea ce privește Toyota Mirai, specialiștii EuroNCAP au fost în mod deosebit atenți la cum se comportă mașina în timpul impactului, dar și după acesta. În special comportamentul rezervoarelor de înaltă presiune cu hidrogen a fost urmărit cu atenție. Mirai a demonstrat că sistemul său de propulsie este nu numai curat, ci și sigur.

Procedura de testare a EuroNCAP a suferit modificări importante pentru testele din 2021. De aceea, rezultatele obținute după noua procedură nu sunt comparabile cu cele obținute după procedura anterioară, din 2019.



Comentarii
Inchide