Europenii iubesc SUV-urile, iar asta duce producţia de maşini din România la un nivel record

Autor: Visan Marian 02 mai 2018 Știri auto

România a produs în primul trimestru al acestui an aproa­pe 122.000 de maşini, cu 23% mai mult decât în pe­rioa­da si­milară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Con­struc­to­rilor de Automobile din România (ACAROM) şi Asociaţiei Producătorilor şi Importa­torilor de Automobile (APIA). Avansul a fost susţinut aproape integral de uzina Ford de la Craiova, unde americanii au lansat în producţie noul SUV Ecosport în octombrie anul trecut. Ford România, constructorul care deţine uzina auto de la Craiova, a înregistrat în primul timestru al acestui an o producţie de peste 36.300 de maşini din noul SUV Ecosport, în creştere cu aproape 140% faţă de perioada similară a anului trecut.

Citeşte şi Test drive cu Noul Ford EcoSport produs la Craiova. Are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate

În 2016, în întreg anul, uzina de la Craiova a produs circa 38.900 de maşini din vechiul monovolum mic B-Max. Mai mult, având în vedere că preţul unui Ecosport îl depăşeşte pe cel al unui B-Max, iar în 2016 Ford România a avut un business de 825 mil. euro, cel mai probabil în primul trimestru americanii s-au apropiat mult de pragul de un miliard de euro. Miza o reprezintă revenirea constructorului pe poziţia secundă în topul exportatorilor după Automobile Dacia. 

În total, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o creştere a producţiei de 2% faţă de perioada similară a anului trecut, la un total de aproape 85.400 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Cel mai important automobil produs este SUV-ul Dus­ter, care a ajuns la o cotă de peste 63% din producţia uzinei Dacia de la Mioveni, cea mai mare cotă înregistrată până în prezent, aferentă unui volum de peste 53.900 de unităţi.

Sursă: Ziarul Financiar

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult
Ziarul Financiar
Ziarul Financiar

Comentarii
Inchide