Experienţa de conducere a noului Mercedes-Benz Actros – JXperience Barcelona 2019

Autor: ProMotor acum 6 luni Știri

Timp de o săptămână şi jumătate, aproape 200 de jurnalişti din peste 30 de ţări vor avea ocazia să conducă noul model de la Mercedes-Benz Trucks. Test drive-ul nu se va concentra doar pe inovaţiile vizibile, precum noul MirrorCam, noul Multimedia Cockpit sau sistemul caracteristic de lumini. Jurnaliştii vor fi primii care vor experimenta la volan “valorile din interiorul” camionului şi îşi vor face o primă impresie despre eficienţa tuturor sistemelor noi, pe drumurile din Spania.

Atuul principal al noului Actros este sistemul Active Drive Assist – primul sistem de asistenţă pentru conducere semi-autonomă. Cu ajutorul unei camere, Active Drive Assist ghidează vehiculul în funcţie de marcajele de pe ambele părţi ale drumului. Siguranţă sporită: menţinerea pe banda de rulare continuă chiar dacă şoferul dezactivează funcţia Active Drive Assist.

În cazul în care autovehiculul părăseşte banda de rulare în mod neintenţionat, Active Drive Assist intervine şi virează înapoi spre banda iniţială. Active Drive Assist utiliează noul sistem de direcţie acţionat electric, îmbunătăţeşte manevrabilitatea, asigurând conducerea semi-autonomă pentru toate intervalele de viteză. 

Pentru prima dată la un camion produs în serie, oglinzile principale şi cele cu unghi larg au fost înlocuite cu MirrorCam, ce face parte din dotările standard ale noului Actros. Sistemul format din cele două camere montate la exteriorul autovehiculului asigură o imagine panoramică puternic îmbunătăţită, afişată pe două ecrane de 15 inch, montate pe stâlpii A din interiorul cabinei.

Sideguard Assist – introdus în exclusivitate de Mercedes-Benz Trucks în 2016, sistemul poate detecta atât persoanele şi obiectele staţionare, cât şi pe cele aflate în mişcare.

Noua versiune a sistemului de asistenţă Active Brake Assist 5 oferă şoferului suport în eventualitatea unei coliziuni faţă-spate sau a unei coliziuni cu o persoană care traversează prin faţa autovehiculului, se îndreaptă spre acesta sau rămâne fără reacţie în faţa acestuia. Dacă este nevoie, sistemul Active Brake Assist 5 poate iniţia automat frânarea maximă pentru a opri.



Comentarii
Inchide