FCA și PSA au semnat acordul de fuziune. Cifrele tranzacției

Autor: Promotor 18 dec. 2019 Știri auto

Grupurile FCA și PSA au semnat un acord de fuziune. Ia naștere astfel cel de-al patrulea cel mai mare producător auto din lume, după Grupul Volkswagen, Toyota și Alianța Renault-Nissan.

Procedura de fuziune va fi implementată în următoarele 12 până la 15 luni. Fiat Chrysler Automobiles și PSA Peugeot Citroen au, la această oră, o valoare estimată la aproximativ 46 de miliarde de dolari. Noua entitate numără aproximativ 400.000 de salariați, o cifră de afaceri de 170 de miliarde de euro și însumează vânzări anuale de 8,7 milioane de mașini. Doar Toyota, Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a comercializat mai multe vehicule anul trecut.

Consiliul de administrație al noii entități va fi format din 11 persoane. Cinci membri vor fi nominalizați de PSA și alți cinci de FCA. Directorul general al noului grup auto va fi actualul CEO al PSA, Carlos Tavares, care va ocupa cel de-al 11 post în cadrul consiliului de administrație. Mandatul său în fruntea noii formațiuni se întinde pe o perioadă de cinci ani.

Cele două grupuri auto dețin părți egale din noua companie. Unul dintre acționarii PSA, Dongfeng Motor Group din China, își va reduce participația cu 12,2% în cadrul companiei, prin vânzarea acțiunilor cotate la 679 de milioane de euro. Nicio uzină nu va fi închisă, prevede acordul semnat de FCA și PSA.

Prin această fuziune, PSA și FCA vizează reducerea costurilor anuale cu până la 3,7 miliarde de euro prin utilizarea acelorași platforme și tehnologii. FCA va avea astfel acces la platformele noi și moderne ale grupului PSA, în timp ce PSA va beneficia de sprijinul FCA pentru a intra în forță pe piața americană. Din noua entitate vor face parte brand-urile Abarth, Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, RAM, SRT și Vauxhall.

Noul grup auto nu are încă un nume, dar acesta urmează să fie comunicat în viitorul apropiat.

PSA a fost la un pas, în vara trecută, de a-și uni forțele cu Renault, dar fuziunea nu a primit undă verde din partea guvernului francez, care deține 15% din grupul auto. Nici Nissan nu a agreat negocierile la care compania niponă nici nu fusese invitată.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide