Feţele de uşi scârţâie în mers? E clar, maşina are cel puţin 50.000 km

Autor: Alexandru Banu acum 5 ani Știri auto
Feţele de uşi scârţâie în mers? E clar, maşina are cel puţin 50.000 km

Momentul cumpărării unei maşini ar trebui să fie o sărbătoare şi să rămână o amintire plăcută, nu un traumatism la capitolul încredere în oameni. E foarte greu să nimereşti azi un om care-ţi spune tot ce-i bine, dar mai ales ce este rău, la o maşină pe care vrea să o vândă. Scopul sau interesul scuză mijloacele şi sigur are nişte “bube” în cap pe care nu ţi le va arăta. Aici nu vorbim, desigur, despre o maşină nouă – cazul optim de achiziţie – atunci când garanţia te salvează în 99% din cazuri.

Noi luăm acum cazul maşinilor second-hand, pe care nu le iei de la oameni “first-hand”, mereu. Po’I s[ ai nenorocul să dai de un samsar care pozează în înger, când el este, de fapt, un băiat care ştie cum merge piaţa şi te vrăjeşte cât ai zice “gata, o iau!”. Atunci rămâne să te duci într-un service, să plăteşti o diagnoză. Dar nu ar fi totuşi mai bine să te pricepi şi tu cât de cât la lucruri pe care poate nici mecanicii începători nu le ştiu? Cum afli dacă spune adevărul? Chiar dacă te duci în service, poate că oamenii pe care îi mandatezi să-ţi confirme ce ţi-a spus vânzătorul, nu sunt atât de atenţi sau responsabili.

Iată câteva detalii la care trebuie să te uiti, pentru a-ţi da seama dacă maşina are kilometrajul dat înapoi:

– are baterie aftermarket, nu cea originala: inseamna ca masina are peste 80.000-100.000 de km, pentru ca un acumulator de prima echipare nu tine niciodata mai mult;

– are volanul ros / pielea volanului roasa / pielea schimbatorului mancata: masina are peste 100.000 de km;

– tapiteria de la scaunul soferului este crapata sau roasa: masina are peste 50.000 de km;

– pedalele sunt uzate si cauciucul de pe ele este ros: masina are peste 100.000 de km;

– fetele de usi scartaie in mers: masina are peste 50.000 de km;

– bordul scartaie sau scoate diverse sunete: masina are peste 80.000 de km;

– cotiera este roasa: masina are peste 130.000 de km (cotierele sunt facute dintr-o piele / material foarte rezistent);

– amortizoarele de la capota / haion de ridicare nu mai au putere sa ridice: masina are peste 100.000 de km;

– toba finala ruginita: masina are peste 80.000 de km;

– amortizoarele nu mai sunt cele originale din fabrica: masina are peste 150.000 de km;

Acestea sunt doar câteva ghidaje, care însă depind foarte mult de la maşină la maşină.

 

Autor Alexandru Banu

 

 

 




Comentarii
Inchide