Ford Puma electric va beneficia de motorul lui e-Transit Courier produs la Craiova

Autor: Marius Vișan 10 apr. 2023 Știri auto

Baza tehnică a viitorului Ford Puma electric va fi împărțită cu cea a noului E-Transit Courier produs la Craiova. Caracteristicile tehnice ale crossover-ului produs în Bănie îl fac un concurent pentru Peugeot e-2008 și Opel Mokka Electric.

Courier este cea mai mică furgonetă din familia Transit de la Ford, situată sub Transit Connect, iar acest nou E-Transit Courier este primul care oferă un sistem de propulsie complet electric.

Spre deosebire de Explorer destinat pieței europene, care își împrumută platforma și trenul de rulare de la ID.4 de la Volkswagen, E-Transit Courier se bazează pe arhitectura EV proprie Ford. Este aceeași arhitectură pe care Ford o va folosi și pentru viitorul crossover electric Puma, iar ambele vehicule vor fi construite la aceeași fabrică din Craiova, România.

Ford a prezentat la începutul lunii aprilie noua generație a lui Transit Courier

Micul van este acum disponibil într-o versiune electrică. Vehiculul se bazează pe aceeași platformă B2E ca și Puma, a cărui versiune cu emisii zero a fost anunțată pentru 2024, iar Ford a dezvăluit că sistemele de propulsie pentru ambele modele cu emisii zero au fost dezvoltate în același timp.

Prin urmare, fișa tehnică a modelului E-Transit Courier dezvăluie câteva indicii despre viitorul E-Puma.

Cu toate acestea, Ford a ascuns destul de multe detalii tehnice, inclusiv capacitatea bateriei, dar știm că E-Transit este propulsat de un singur motor electric care acționează roțile din față și este limitat la 145 km/h. Un încărcător de curent alternativ de 11 kW va duce bateria de la 0-100% în 5,7 ore, dar rata maximă de curent continuu este de 100 kW, astfel încât o încărcare de 10-80% necesită aproximativ 35 de minute. Cel mai probabil, viitorul Puma electric va fi dotat cu un motor electric de 136 cai putere și un cuplu de 290 Nm.  Este exact aceeași putere ca și a lui Peugeot e-2008, unul dintre cei mai serioși concurenți pentru Puma EV.

Micul crossover Peugeot are o baterie de 50 kWh, ceea ce le conferă o autonomie combinată WLTP de aproximativ 340 km. Același lucru ar trebui să fie valabil și pentru Puma EV, însă asta este, deocamdată, doar o speculație.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Ford.com


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide