Ford vrea să producă fibră de carbon în ritm industrial

Autor: Iulian Dnistran 10 oct. 2012 Știri auto

Fibra de carbon este de până la cinci ori mai rezistentă decât oţelul, dar cântăreşte cu două treimi mai puţin, motive pentru care industria aeronautică foloseşte pe scară largă acest material.

Maşinile de serie care au caroserii construite din fibră de carbon sunt, de obicei, supercar-uri extrem de scumpe ca McLaren MP4-12C, Pagani Huayra sau Ferrari Enzo. Unul dintre motivele pentru care aceste maşini sunt scumpe e că şi producţia fibrei carbon este scumpă şi, în plus, durează foarte mult timp.

Până acum, nici un producător nu a reuşit să scadă costurile până la un nivel care ar fi suportabil pentru producţia industrială.

Ford participă la proiectul de cercetare Hightech.NRW alături de specialişti ai institutului de inginerie auto de la Universitatea Aachen. În cadrul proiectului, care a început în 2010 şi va continua până în septembrie 2013, Ford a creat o capotă de Focus din CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic – plastic ranforsat cu fibră de carbon).

Elementul de caroserie e cu 50% mai uşor decât unul construit din oţel şi, potrivit Ford, poate fi produs într-un timp relativ scurt, astfel încât să fie introdus pe liniile obişnuite de asamblare.

Deşi tehnicile folosite pentru crearea prototipului de capotă nu vor fi folosite în producţia de serie în viitorul apropiat, inginerii Ford au declarat că tehnologia ar putea fi folosită în mod industrial într-un viitor ceva mai îndepărtat.

Video:

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide