Fuziunea dintre Fiat și Peugeot va duce la închiderea unor fabrici din Europa

Fuziunea dintre Fiat și Peugeot va duce la închiderea unor fabrici din Europa

Autor: ProMotor acum 2 săptămâni Știri

Angajamentul Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) şi Peugeot de a nu închide fabrici din Europa în cazul fuziunii este cel mai probabil nerealist. Grupul rezultat în urma fuziunii ar urma să aibă o capacitate de producţie neutilizată de aproape 6 milioane de vehicule pe o piaţă auto încetinită, transmite Reuters.

Companiile au prezentat săptămâna trecută planurile de a crea un grup de 50 de miliarde de dolari care ar depăşi Hyundai, General Motors, Ford şi Honda, devenind producătorul auto numărul patru în lume, după numărul de 8,7 milioane de vehicule vândute împreună anul trecut.

Noua gigant al industriei auto care va rezulta în urma fuziunii celor doi producători ar avea o capacitate de producţie potenţială de 14 milioane de vehicule, potrivit LMC Automotive. Însă industria a intrat într-o încetinire, iar segmentul european al mașinilor de clasă mică și mini, la care atât Peugeot cât şi Fiat Chrysler sunt puternic expuse, se află sub presiune.

„Rata de utilizare ar  scădea la 58%, ceea ce ar lăsa grupul cu o capacitate de producție excedentară de aproape şase milioane de unităţi la nivel mondial. Europa va fi probabil cel mai afectată de o decizie de închidere a fabricilor”, au mai spus cei de la LMC Automotive.

Sindicatele şi politicienii şi-au exprimat deja îngrijorarea cu privire la pierderile de locuri de muncă, însă Peugeot şi Fiat au exclus închiderea fabricilor în încercarea de a stinge temerile.

Un termen-limită pentru îndeplinirea obiectivelor privind emisiile din 2021 şi 2025 în Europa pune presiune asupra Fiat-Chrysler pentru adoptarea motoarelor mai eficiente produse de cei de la PSA, ceea ce va determina probabil reduceri de activitate la fabricile care produc motoare Fiat, în special în Italia și Polonia.

Grupul rezultat FCA-PSA va avea o cotă de piață de 22% în Europa, potrivit cifrelor comunicate de ACEA la nivelul lunii septembrie și va deveni astfel lider de vânzări, depășind Volkswagen. Germanii ocupă în prezent prima poziție ca număr de mașini comercializate, având o 20% cotă de piață.



Comentarii
Inchide