Galerie foto: Mercedes-Benz GLE Coupe are o versiune AMG de 435 CP

Autor: Cristian Agatie 28 aug. 2019 Știri auto

Mercedes-Benz a lansat primul GLE Coupe în 2015, folosind încă platforma tehnică a Clasei M. Rivalul lui BMW X6 (care s-a bucurat până în acel moment de 7 ani fără concurenţă pe piaţă) adopta linia acoperişului şi blocurile optice spate de la Clasa S Coupe, fără să se remarce însă prin designul foarte atrăgător. Situaţia se schimbă radical din acest an, designul noului GLE Coupe fiind mult mai rasat, şi mai dinamic. Mercedes-Benz scoate acest lucru în evidenţă anunţând versiunea sportivă AMG GLE 53, cu 435 CĂ şi performanţe demne de o sportivă de top.

Cu o lungime exterioară de 4,94 metri şi o lăţime de 2,01 metri, GLE Coupe a crescut semnificativ (4 cm în lungime şi 7 mm în lăţime). Ampatamentul a fost majorat, de asemenea, cu 20 mm faţă de generaţia anterioară dar, în mod interesant, este cu 60 mm mai scurt decât în cazul lui GLE. Designul în partea frontală are caracteristicile modelului principal, dar este condimentat cu elemente care trimit clar la gama de coupe-uri a Mercedes-Benz, cum ar fi grila radiatorului cu o singură linie orizontală.

Noul model are un parbriz mai înclinat, care se potriveşte mai bine cu linia elegantă de coupe. Dinamismul designului este mai pronunţat când este privit din spate. Aici, blocurile optice au în sfârşit o formă acceptabilă, care împrumută întregului ansamblu un aer agresiv.

Chiar dacă GLE Coupe are o linie a acoperişului care nu promite prea mult spaţiu în spate, de fapt oferă acum mai mult spaţiu decât înainte. Accesul în spate este mai bun, la fel ca şi spaţiul în toate direcţiile, iar Mercedes vorbeşte şi de o îmbunătăţire a vizibilităţii de jur împrejur.

Volumul portbagajului este unul generos, cu 655 de litri în configuraţia standard. Rabatarea banchetei (fracţionată 40:20:40 în standard) permite extinderea capacităţii la o valoare de 1.790 de litri, cu 70 de litri mai mult decât în cazul modelului anterior. Marginea de încărcare este mai înaltă decât a unui SUV cu formă tradiţională, dar cu 60 mm mai joasă decât a generaţiei anterioare. Dacă în configuraţie intră şi suspensia pneumatică Airmatic, aceasta poate fi coborâtă cu alţi 50 mm la o apăsare de buton.

Gama de motorizări pentru Europa include la lansare două unităţi diesel cu şase cilindri, care dezvoltă 272 CP pe GLE Coupe 350 d 4Matic, respectiv 330 CP pe versiunea GLE Coupe 400 d 4Matic. Ambele dispun de catalizator SCR dublu, fiind compatibile cu standardul Euro 6d (Real Driving Emissions Step 2).

Singura motorizare pe benzină disponibilă la lansare este cea cu şase cilindri în linie de pe versiunea sportivă AMG GLE 53 4Matic+ Coupe, care dezvoltă 435 CP. Acesta dispune de un sistem mild-hybrid cu un starter-generator care poate adăuga 16 kW la puterea motorului termic pe perioade scurte. Performanţe oferite sunt pronunţat sportive, cu o valoare a acceleraţiei de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde şui o viteză maximă limitată la 250 km/h.

În ceea ce priveşte suspensia, GLE Coupe este disponibil în standard de o configuraţie cu arcuri de oţel reglate mai rigid, pentru un comportament sportiv. Suspensia pneumatică Airmatic este disponibilă opţional, aceasta putând fi combinată cu avansatul E-Active Body Control, care permite controlarea individuală a arcurilor şi a amortizoarelor, în funcţie de condiţiile de rulare. Sistemul operează la o tensiune de 48 de volţi şi permite chiar recuperarea energiei pe drumurile cu denivelări pronunţate.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide