Grupul Stellantis a suspendat producția la două fabrici din Europa din cauza crizei de semiconductori

Autor: Mihai Morcovescu acum o lună Știri auto

Așa cum se anticipa, criza globală de semiconductori este departe de a se fi încheiat, provocând încă mari dureri de cap producătorilor auto. Reprezentanții gigantului european Stellantis au anunțat că au fost nevoiți să oprească temporar producția la două fabrici importante.

Este vorba despre uzinele pe care compania cu sediul în Hoofddorp (Olanda) le deține în orașele Zaragoza (Spania) și Sochaux (Franța). În cele două sit-uri sunt asamblate mai multe modele produse de mărcile Opel, Citroen și Peugeot.

Stellantis a suspendat producția la uzinele din Spania și Franța

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Lipsa acută de semiconductori a lovit în plin în ultimii doi ani și jumătate industria constructoare de automobile din întreaga lume. Așa cum specialiștii în domeniu anticipau încă de la începutul anului curent, criza de cipuri provoacă întârzieri uriașe în livrarea mașinilor noi.

Problemele nu se rezumă doar la termenele de livrare, ci afectează și producția de automobile. În urmă cu aproximativ două luni, câțiva producători anunțaseră că deficitul în ceea ce privește achiziția de componente s-a diminuat.

Din păcate, lucrurile sunt departe de a se fi rezolvat, iar criza mondială de semiconductori continuă să afecteze producătorii auto. Grupul Stellantis a fost nevoit să suspende pentru câteva zile activitatea la două uzine importante din Europa. Este vorba despre fabricile din orașele Zaragoza (Spania) și Sochaux (Franța), unde sunt construite modele Opel, Citroen și Peugeot.

Sit-ul de producție de la Zaragoza a fost închis pentru trei zile la sfârșitul săptămânii trecute. Aici sunt asamblate modele precum Opel Corsa și Crossland și Citroen C3 Aircross (foto). Din cauza lipsei de componente, angajații au fost trimiși acasă. Producția urma să fie reluată luni.

Înm același timp, a mai fost închisă temporar și fabrica de la Sochaux, unde sunt construite modelele Peugeot 3008 și 5008. Aceeași fabrică a mai fost oprită și în iunie. Atunci, unul dintre furnizorii de piese, Continental, nu a putut livra componentele necesare pentru sistemul de navigație.

Sursa: Automotive News


Sursa foto: Opel


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide