Hyundai demarează producţia de serie a modelelor Fuel-Cell cu SUV-ul ix35

Autor: Dan Vache 01 mart. 2013 Știri auto

Hyundai ix35 Fuel Cell a părăsit linia de asamblare a fabricii Hyundai Motor nr. 5, în timpul evenimentului de lansare la care au participat oficiali ai Hyundai şi importante persoane publice locale.

Modelul ix35 Fuel Cell, dezvăluit la ceremonie, este unul dintre cele 17 unităţi destinate clienţilor de flote din Copenhaga, Danemarca si Skane, Suedia. Municipalităţii din Copenhaga, ca răspuns la iniţiativa sa de a reduce complet emisiile de carbon până în 2025, îi vor fi furnizate 15 vehicule ix35 Fuel Cell pentru utilizarea în regim de flote, conform unui acord publicat în septembrie 2012. Două vehicule ix35 Fuel Cell vor ajunge la Skåne, Suedia.

Hyundai planifică să construiască 1.000 de vehicule ix35 Fuel Cell până în 2015, pentru clienţii de flote din sectoarele public şi privat. Livrarea demarează în Europa, unde U.E. a stabilit o hartă privind dezvoltarea staţiilor de alimentare cu hidrogen. Strategia producatorilor auto de top pentru Europa si S.U.A. este sa livreze vehicule fuel cell şi să fondeze staţii de alimentare, pregătind astfel piaţa pentru producţia în masă a vehiculelor electrice, pe bază de hidrogen.

Ulterior anului 2015, înregistrând costuri reduse de producţie şi beneficiind de o infrastructură mult mai bine dezvoltată, Hyundai va demara producţia de autovehicule fuel cell pentru persoane fizice.

Fabricat in baza unei tehnologii brevetate, Hyundai ix35 Fuel Cell este alimentat cu hidrogen. Conducta pilei de combustie transforma hidrogenul in electricitate, care pune in functiune motorul vehicului. Singurul tip de emisie generat de ix35 Fuel Cell este apa. Hyundai ix35 Fuel Cell ofera dinamica si performante similare variantei pe benzina.

ix35 Fuel Cell poate fi alimentat cu hidrogen in doar cateva minute. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12.5 secunde, are o viteza maxima de 160 km/h, iar autonomia rezervorului este de 594 kilometri.

ix35 Fuel Cell reprezinta rezultatul celor 14 ani de cercetare, în valoare de sute de milioane de euro, desfăşurată de către inginerii centrului de Cercetare şi Dezvoltare Hyundai din Mabuk, Coreea. În perioada de testare, modelul a înregistrat peste 2 milioane de mile rulate în condiţii reale în Europa, Coreea şi S.U.A.

Primul vehicul ix35 Fuel Cell care a ieşit de pe linia de asamblare va fi expus la Salonul Auto de la Geneva 2013.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide