Hyundai recheamă și în Europa Kona EV pentru risc de incendiu

Autor: George Cristea acum 6 luni Știri

Hyundai recheamă și în Europa modelul electric Kona EV, după ce au fost raportate mai multe incendii datorate bateriei. Inițiativa vine după ce modelul a fost rechemat inițial în Coreea de Sud.

Intră în Galeria FOTO

Potrivit presei coreene, citată de Automotive News, Hyundai va tripla numărul de mașini Kona EV rechemate pentru riscul de incendiu. Potrivit informațiilor, a doua fază a rechemării include aproximativ 51.000 de mașini în Europa, America de Nord, China și alte piețe. Acestea se adaugă celor peste 25.000 de mașini ce vor fi rechemate în Coreea de Sud și care au fost anunțate săptămâna trecută.

Un comunicat al producătorului coreean anunța luni că „se află în faza finală a inițierii unei notificări pentru rechemare voluntară către NHTSA (agenția americană pentru siguranța traficului) pentru modelele Kona EV vândute în SUA și va informa proprietarii acestor mașini”.

Câte mașini Kona EV recheamă Hyundai în Europa?

Potrivit agenției coreene de știri Yonhap, Hyundai va rechema 37.366 de mașini Kona EV în Europa și 11.137 în America de Nord. Comunicatul Hyundai nu menționează însă nicio altă piață în afara Statelor Unite, nici numărul mașinilor rechemate sau datele la care va iniția rechemările.

Potrivit informațiilor furnizate de ministrul transporturilor din Coreea de Sud, rechemările au ca scop eliminării pericolului unui scurt circuit, cel mai probabil cauzat de o problemă de fabricație a bateriilor Li-Ion. Cel puțin 16 cazuri în care un Hyundai Kona EV a luat foc sunt cunoscute în acest moment la nivel global, inclusiv în Canada și Australia.

LG Chem, furnizorul bateriilor pentru Hyundai Kona EV, a declarat că nu bateriile sunt de vină pentru pericolul de incendiu, iar o cauză exactă nu a fost încă determinată. Furnizorul de baterii a derulat în urmă cu o săptămână un experiment împreună cu Hyundai încercând să reproducă defecțiunea, dar acest lucru nu a dus la producerea unui incendiu.

Mașinile rechemate în Coreea vor beneficia de un update de software, iar bateriile vor fi verificate. În cazul în care vor fi descoperite probleme, acestea vor fi înlocuite. Potrivit analiștilor, înlocuirea bateriilor pentru toate cele aproape 77.000 de mașini afectate ar costa producătorul coreean mai mult de jumătate de miliard de dolari.

sursa: Automotive News



Comentarii
Inchide