Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele nouă luni ale anului. Care sunt mărcile cele mai dorite de clienții români?

Autor: Ionuț Vîlciu 13 oct. 2023 Știri auto

Înmatriculări de autoturisme noi au crescut cu 16% în primele nouă luni ale acestui an. SUV-urile se află pe prima poziție, dacă vorbim de cota în piață.

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 16%, comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Totuși, în septembrie, acestea au scăzut cu 8,3%, comparativ cu luna septembrie a anului 2022, conform unui comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), transmite Agerpres.

Pe piața din România, topul celor mai căutate mărci de autoturisme + autovehicule comerciale, după primele nouă luni din anul 2023, este condus de Dacia (36.080 unităţi), urmată de Renault (11.378 unităţi), Toyota (8.621 unităţi), Volkswagen (8.501 unităţi), Skoda (7.997 unităţi), Ford (7.659 unităţi), Hyundai (6.667 unităţi), Mercedes Benz (6.627 unităţi), Suzuki (3.589 unităţi) şi BMW (3.522 unităţi).

Potrivit datelor emise de APIA, după primele nouă luni ale anului 2023, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+26,6%), Clasa B (+4,6%), Clasa C (+33,4%), Clasa D (-3,5%), Clasa E (+29,6%), Clasa F (+28,1%), SUV (+12,9%), MPV (-87,1%) şi Clasa Sport (+40,5%), raportat la perioada similară din anul anterior.

Înmatriculările de mașini noi în România au crescut. SUV-urile sunt la putere

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,1%, în scădere cu 1,2% faţă de 2022, urmat de Clasa C, cu o cotă de 29,8%, în creştere cu 3,9% şi Clasa B, cu o cotă de 16%, în scădere cu 1,7% faţă de cota deţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele nouă luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 1,7% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 63,4%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea s-au redus cu 0,9% faţă de ponderea din anul 2022 şi deţin o cotă de 13,1% din total.

Mașinile electrice încep să fie din ce în ce mai populare

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, după primele nouă luni din 2023, o cotă de piaţă de 23,6%, care depăşeşte cu 10,5% cota deţinută de motoarele diesel.

Autoturismele full electrice deţineau o cotă de 10,7% din piaţă în primele nouă luni ale anului 2023 faţă de anul 2022, când reprezentau 8,2%. Ca şi în anul 2022, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, autoturismele electrificate au performat, în anul 2023. Achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+30,8%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+52,2%) şi a celor plug-in hybrid (+44,2%) din totalul autoturismelor electrificate.

Cota de piaţa a maşinilor electrice a ajuns la 11% din total piaţă în luna septembrie 2023 şi la 10,7% în primele nouă luni ale anului 2023. Şi cele plug-in au urmat o curbă crescătoare, cumulând şi acestea volume semnificative, cu o creştere de 37,7% faţă de luna similară a anului trecut şi una de 44,2% faţă de primele nouă luni din anul 2022.

Primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost Dacia Spring, cu 5.290 unităţi, şi o creştere de 26,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model Y cu 1.629 unităţi şi o creştere de 748,4%, Tesla Model 3 cu 765 unităţi, cu o creştere de 31,0%, Renault Megane cu 661 unităţi, în creştere cu 2.260,7% şi Volkswagen e-UP! cu 421 unităţi, în creştere cu 14,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide