Înmatriculările de maşini noi şi second-hand au explodat. Care sunt cele mai populare modele?

Autor: Cristian Agatie 05 aug. 2019 Știri auto
Înmatriculările de maşini noi şi second-hand au explodat. Care sunt cele mai populare modele?

Înmatriculările de maşini noi au înregistrat o creştere consistentă în primul semestru al anului. Tranzacţiile cu maşini noi au crescut cu 19% în această perioadă, acesta fiind cel mai bun nivel din ultimii 11 ani. În total, în primele şase luni din 2019 au fost înmatriculate 62.650 de maşini.

Ianuarie şi iunie au fost cele mai bune luni, cu 14.000 de unităţi comercializate, în timp ce în cea mai slabă lună, aprilie, au fost cumpărate ceva mai puţin de 9.000 de maşini noi. Cele mai populare au fost Dacia Logan şi Dacia Duster, urmate de Renault Clio şi Skoda Octavia. Motorul diesel a ajuns şi în România pe lista neagră, numai 25% diontre maşinile comercializate fiind alimentate cu motorină.

Tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) au avut parte de cel mai bun semestru de când există date. Astfel, în primul semestru au fost reînmatriculate mai mult de 300.000 de maşini, cu 13% mai multe decât anul trecut. Cea mai bună lună, întâmplător sau nu, a fost tocmai luna aprilie, când s-au reînmatriculat peste 55.000 de maşini.

În schimb, importurile de maşini second-hand au înregistrat o scădere cu 7%, chiar dacă cifra de 217.000 de unităţirămâne considerabilă. Conform estimărilor DRPCIV, piaţa maşinilor second-hand din import poate atinge 400.000 de unităţi chiar şi dacă al doilea semestru va fi sensibil mai slab decât primul. Este foarte posibil ca şi reînmatriculările să aibă cel mai bun an din istoria lor, cu peste 550.000 de unităţi.

Tranzacţiile cu maşini electrice vor înregistra un nivel record în acest an, atât în ceea ce priveşte achiziţia de maşini electrice noi, cât şi second-hand. Pentru prima oară în istoria programului Rabla Plus, voucherele pentru achiziţionarea maşinilor electrice au fost epuizate.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide