ISTORIA maşinilor cu care comuniştii voiau să cucerească lumea

Autor: ProMotor 25 apr. 2017 Știri auto

ZIL

Marca ZIL a produs, de-a lungul timpului, foarte multe modele de camioane şi autobuze, dar printre şasiurile de utilitare grele s-au strecurat, din când în când, şi câteva maşini. Bine, când spun maşini mă refer, de fapt, la limuzine destinate în principal nomenclaturii.

Una dintre cele mai cunoscute limuzine construite de ZIL este ZIL-111, care a fost produs în perioada 1958-1967. Cu un design inspirat din modelele produse de compania americană Packard în anii  ’50, ZIL-111 a fost dotat cu un motor V8 de 6,0 litri care produce 200 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu două trepte. Astfel, oficialii de rang înalt puteau atinge o viteză maximă teoretică de 170 km/h. În treapta a doua.

ZIL 111

La sfârşitul anului 1962, limuzina a fost restilizată uşor. Printre modificările făcute atunci s-a numărat înlocuirea farurilor rotunde simple cu faruri rotunde duble.

ZIL-111 a fost înlocuit, în 1967 cu ZIL-114, care a primit un V8 de 6,9 litri ce a fost cuplat la o cutie de viteze automată cu trei trepte. Aceste îmbunătăţiri au dus la creşterea vitezei maxime de la 170 km/h la aproximativ 200 km/h.

ZIL 114

Au urmat ZIL-4104 şi ZIL-41041, care au primit un design ceva mai modern, dar şi un motor V8 de 7,7 litri care produce puţin peste 300 CP.

Pe lângă camioane, autobuze şi limuzine, cei de la ZIL şi-au încercat norocul şi cu maşini sport. ZIL 112 a fost unul dintre modelele de acest gen şi a venit, în varianta 112S din 1960, cu noutăţi precum discuri de frână şi diferenţial spate cu alunecare limitată. Sub capotă a fost montat acelaşi V8 de 6,0 litri ca în limuzina ZIL-111.

ZIL 112S

După destrămarea Uniunii Sovietice din anul 1991, unele fabrici şi-au continuat activitatea, altele au fost absorbite de companii mai mari, iar câteva au intrat în faliment. Cert este că industria sovietică de automobile şi-a pus amprenta pe istoria auto din lumea întreagă, chiar dacă multe dintre modelele care au ieşit pe porţile fabricilor din URSS nu au fost strălucite.

Care dintre maşinile produse în Uniunea Sovietică este preferata voastră?

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide