Jeep Winter Tour 2019 cu noul Wrangler. O maşină inedită, cu un enorm spirit de aventură – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 06 feb. 2019 Știri auto

La sfârşitul săptămânii trecute AutoItalia a organizat evenimentul off-road Jeep Winter Tour 2019, la Poiana Braşov. ProMotor a participat la acest eveniment, ocazie cu care am intrat în contact cu noul Jeep Wrangler. Pe lângă noul Wrangler am mai avut ocazia să testăm, atât pe şosea (Bucureşti – Poiana Braşov), cât şi în off-road, vechiul Wrangler în versiunile JL şi JK, precum şi micuţul Jeep Renegade, care deşi părea echipat de oraş a ţinut pasul cu fraţii mai mari pe drumurile desfundate. 

A patra generaţie Jeep Wrangler a fost lansată la sfârşitul anului trecut. Modificările exterioare includ faruri şi stopuri LED noi, iar sub capotă Jeep Wrangler vine cu două motorizări – MultiJet II turbodiesel de 2,2 litri care produce 200 de CP şi o unitate de 2 litri pe benzină, turbo. Ambele versiuni au primit o transmisie automată cu opt rapoarte, o noutate pentru acest model. 

La exterior modificările sunt destul de subtile. Forma maşinii şi culorile vesele au rămas accelaşi. Grila a fost uşor înghesuită între fauri, au apărut nişte semnalizatoare în aripi şi noi faruri de ceaţă. Din lateral remarcăm noi praguri, prize de aer mici lângă aripile din faţă şi noi aripi în culoarea caroseriei care le-au înlocuit pe cele vechi din plastic negru mat. În spate se remarcă noile stopuri care au fost şi ele uşor modificate ca formă. 

La interior, cele mai notabile schimbări sunt pe bord şi consola centrală. În primul rând, avem un display color de 8.4 inci pentru sistemul de infotainment, apoi guri de aerisire mai mari cu un design mai elegant, noi comenzi pentru climatizare, materiale noi, un design mai plăcut al levierelor transimisiei şi a reductorului, şi o calitate îmbunătăţită a asamblărilor care inspiră robusteţe. Butoanele pentru deschiderea geamurilor au rămas pe bord, între cele două prize de încărcare. 

Scaunele acoperite cu material textil sunt destul de confortabile, iar poziţia înaltă oferă o vizibilitate excelentă în faţă. Chiar dacă maşina nu este construită pentru oraş, camera de marşarier este una din cele mai aşteptate opţiuni de pe noul Wrangler. Deşi are nişte oglinzi retrovizoare generoase, parcările cu spatele se făceau cu greutate, însă camera video ajută mult. Pragurile noi au rezolvat problema murdăririi pantalonilor la coborâre sau urcare.

Noul Wrangler dispune de sistem de navigaţie şi conectivitate Apple CarPlay şi Android Auto.

Noul motor de 2.2 litri este mai silenţios decât eram obişnuiţi să auzim la un Jeep Wrangler, iar cu transmisia automată cu opt trepte acceleraţia se face fără efort, în ciuda greutăţii sale de mai bine de două tone (2.207 de kg, mai exact). Nu este greu să ajungi cu maşina la viteze de autostradă, însă având în vedere forma pătrăţoasă şi oglinzile laterale, zgomotul la vânt devine deranjant la peste 110 km / h. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 10.3 secunde.

Direcţia rămâne la fel de puţin asistată ca la vechiul model, dar asta este firesc pentru o maşină construită pentru off-road, unde terenul accidentat ar putea face ca feed-back-ul în exces în volan să fie prea deranjant pentru şofer. 

În off-road maşina este un adevărat pit-bull. Nu există drum sau pantă pe care să nu poţi cirula cu această maşină. Îi plac noroaiele, zăpada, bolovanii, pietrele, văile abrupte şi drumurile înclinate. Wrangler are un unghi de atac de 44 de grade, cel de degajare este de 37 de grade, garda la sol este de 27.4 centimetri, iar trecerile peste şanţuri adânci nu este o problemă. 

Noul Jeep Wrangler face un pas înainte la capitolul conectivitate, design interior, confort, însă în rest rămâne un aventurier incurabil.


PREŢUL ŞI FIŞA TEHNICĂ

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide