Mașini economice și foarte rare: modelele hibride diesel. Cât costă un astfel de exemplar la mâna a doua

Autor: Marius Vișan acum 2 luni Știri auto

Acestea sunt costisitoare pentru producție și, prin urmare, relativ rare. Dar pentru șoferii care conduc frecvent și au o conștiință ecologică, să spunem așa, o mașină hibridă diesel este o soluție foarte bună.

De fapt, nu există un concept de propulsie mai bun pentru șoferii care conduc frecvent, și sunt preocupați de protecția mediului, decât motorul hibrid diesel.

Pe de o parte, combinația dintre motorul electric, baterie și motorul diesel asigură un consum de combustibil chiar mai mic decât cel al hibridelor pe benzină. Pe de altă parte, oferă o autonomie record. Dacă parcurgeți adesea distanțe lungi și sunteți la fel de preocupat de costurile de combustibil ca și de emisiile de CO₂, această combinație este cea mai bună alegere. Dar, pe cât de bine se potrivesc cu profilul multor clienți, pe atât ele reprezintă o provocare pentru producători.

Motorizarea hibridă diesel este cea mai scumpă și mai complexă combinație de propulsie imaginabilă

Acest lucru se datorează faptului că cerințele privind post-tratarea gazelor de eșapament sunt mai stricte și mai dificil de îndeplinit pentru motorină decât pentru benzină. Prin urmare, efortul și costurile sunt, în consecință, mai mari.

În plus, motorul diesel este un fenomen preponderent european. Un hibrid diesel cu greu poate fi vândut în afara Europei. Acest lucru face ca efortul să fie și mai puțin util pentru producători. Ca să nu mai vorbim de criza de imagine după scandalul emisiilor.

În timp ce gama de plug-in-uri cu motoare pe benzină este în continuă creștere, nu există aproape niciun model hibrid diesel nou. Pionierii aproape au ieșit deja de pe piață. Peugeot 3008, unul dintre primele modele cu această combinație de motoare, este istorie. Volvo a scos din uz V60 diesel. Iar Range Rover Sport și Audi Q7, care au fost printre puținele SUV-uri hibride diesel de mari dimensiuni, au fost oferite doar pentru câțiva ani.

Dar ce producători mai oferă atunci modele hibride diesel?

La această întrebare se poate răspunde cu ușurință: doar Mercedes este alături de șoferii caută această motorizare. Mercedes-Benz Clasa C ar fi unul dintre modele, și se zvonește că nou GLC este, de asemenea, în pregătire.

Cei care caută o alternativă la hibridul diesel pentru călătorii pe distanțe lungi au în prezent trei opțiuni. Există motoare diesel deosebit de economice, fără componente hibride.

Există modele hibride pe benzină, sau clienții pot opta pentru o mașină electrică. Acestea sunt subvenționate de stat, dar sunt mult mai scumpe. Chiar și cea mai bună mașină electrică are o autonomie mai mică decât un hibrid diesel.

Modele hibride diesel au o mare căutare pe site-urile cu mașini rulate

Din cauza lipsei unei oferte mari de modele noi, aceste modele hibride diesel au o mare căutare pe site-urile cu mașini la mâna a doua.

Pe Mobile.de, una dintre cele mai accesibile mașini care dispune de această motorizare este un Peugeot 3008 din 2012. Costă 6.500 de euro. Are un motor hybrid (diesel / electric) care produce 120 kW (163 CP) și un rulaj 319,834 de km. Dacă ar fi să ne luăm după numărul de kilometri, se pare că proprietarul acestui Peugeot nu l-a ținut foarte mult în garaj.

Intră în GALERIA FOTO

Sursă: Mobile.de


Sursa foto: Mobile.de


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide