Mașini de lux vândute în pierdere de una dintre cele mai sărace țări din Asia

Autor: Marius Vișan 05 oct. 2021 Știri auto

O flotă de Maserati Quattroporte cumpărată de guvernul din Papua Noua Guinee a fost oferită spre vânzare la o reducere considerabilă.

Flota, compusă din 40 de sedanuri de lux, a fost importată pentru a transporta demnitari care participau la summit-ul Asia-Pacific Economic Corporation (APEC) din 2018.

Guvernul prim-ministrului Peter O’Neill s-a justificat atunci, afirmând că maşinile de lux erau indispensabile pentru desfăşurarea unor evenimente de prestigiu precum summitul APEC şi că autovehiculele vor fi revândute sectorului privat după reuniunea la nivel înalt.

Mașini de lux vândute în pierdere

Fiecare mașină ar fi costat peste 142.000 dolari fiecare, iar în total suma a ajuns la 5,7 milioane dolari. Acum, mașinile sunt revândute cu 114.000 de dolari, o pierdere de aproximativ 20% față de prețul inițial.

Sunt sume forte mari, cel puțin pentru Papua Noua Guinee, una dintre cele mai sărace țări din Asia. Potrivit ONU, 40% din populația acestei țări trăiește cu mai puțin de 1 dolar pe zi.

Cu toate acestea, nu doar costul ridicat de achiziție a trezit suspiciuni. Alegerea brand-ului Maserati a reprezentat un mare semn de întrebare deoarece acesta nu are o reprezentanță în Papua Noua Guinee.

Mașinile au fost cumpărate de la un dealer din Sri Lanka și au fost transportate în țară prin intermediul avionului. În plus față de cele 40 de Maserati, au fost achiziționate și alte trei Bentley Flying Spur.

În anul 2015, BMW a sponsorizat cu peste 200 de vehicule Summit-ul organizat în Filipine, după care mașinile au fost vândute publicului. Dar fără un dealer Maserati în Papua Noua Guinee, nu exista posibilitatea unui acord de sponsorizare similar. Miniștrii au susținut, totuși, că mașinile se vor vinde rapid, dar, trei ani mai târziu, doar două exemplare au fost vândute.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Carscoops.com


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide