Maşinile care salvează vieţi în România. Şeful IGSU: Sunt intervenţii la care trimitem două autospeciale şi sperăm să ajungă măcar una

Autor: Mediafax 28 oct. 2017 Știri auto
Maşinile care salvează vieţi în România. Şeful IGSU: Sunt intervenţii la care trimitem două autospeciale şi sperăm să ajungă măcar una

Şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), Daniel Dragne, a declarat, sâmbătă, că parcul auto SMURD este învechit, motiv pentru care, sunt situaţii în care se trimit două mijloace de intervenţie, ca să ajungă măcar una, iar 100 de ambulanţe sunt scose din uz.

„Trebuie să asigurăm mijloace care să poată scădea timpul de intervenţie, mijloace care nu au 30, 40 de ani vechime. Câteodată trimiţi două ca să ajungă măcar una. 50% din parc are peste 30 de ani, şi niciun comandant nu îşi permite să rateze o intervenţe sau să nu ajungă acolo. Eu nu pot sa îi explic cetăţeanului de ce nu a ajuns ambulanţa acolo. Din măsuri de siguranţă, comandanţii preferă să trimită două autospeciale de intervenţie, iar dacă una ar putea avea probleme, avem asigurată intervenţa cu cealaltă autospecială”, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, organizată sâmbătă, şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.

Şefii IGSU admit că au fost judeţe, cum ar fi Caraş-Severin sau Vaslui, care nu au avut disponibilă nicio ambulanţă SMURD, pe parcursul unei zile, din cauza defecţiunilor tehnice. În astfel de situaţii, s-a apelat la ajutorul echipajelor SMURD din judeţele învechinate.

Adjunctul IGSU, Cristian Radu, a explicat că, faţă de anul precedent, timpul de răspuns în cazul interveţiilor SMURD a crescut cu un minut, din cauza deteriorării parcului de autospeciale.

„Peste o sută de ambulanţe SMURD sunt defecte sau scoase din intervenţie ca urmare a unor accidente de circulaţie pe care le-am înregistrat. Iar alte peste 100 de ambulanţe, zilnic, sunt scoase din intervenţie din cauze tehnice”, a explicat col. Cristian Radu.

Conducerea IGSU explică faptul că multe dintre cele 100 de autospeciale nefuncţionabile necesită schimbarea motorului, iar asta ar însemna costuri foarte mari.

„Multe dintre ele necesită costuri foarte mari. Dacă facem o analiză pe cele 100 de mijloace de intervenţie, aproximativ 30% dintre ele au nevoie de înlocuirea motorului. Un motor este între 40.000 şi 50.000 de lei. Costurile sunt enorme. Le reparam în limita resurselor bugetare. La ora actuală, în Bucureşti, din cele 43 de echipaje pe care ni le dorim funcţionale, în fiecare zi, avem o medie de doar 21”, a precizat col. Daniel Dragne.

Clipul video poate fi văzut pe Mediafax.ro

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide