Mazda a anunțat prețurile pentru România ale lui MX-30, primul său model electric

Publicat: 08 04. 2020, 14:33
Actualizat: 08 04. 2020, 14:34

Mazda a anunțat prețurile pentru România ale primului său model electric, MX-30. Acesta poate fi deja comandat, urmând ca primele mașini să fie livrate în a doua jumătate a anului.

Intră în Galeria FOTO

Mazda MX-30 este primul model electric Mazda, pentru care japonezii au adoptat o strategie de comercializare diferită de cea a celorlalți producători din segmentul modelelor electrice. Astfel, în locul unei autonomii cât mai mari, Mazda a ales să ofere MX-30 la un preț cât mai accesibil. Cât de accesibil a rămas o enigmă la lansare, dar acum avem un răspuns, odată cu deschiderea listei de comenzi.

Mazda MX-30 are, astfel, un preț de pornire de 33.490 de euro, ceea ce ar duce prețul final sub valoarea de 23.000 de euro prin cumularea cupoanelor oferite de Guvern prin programele Rabla și Rabla Plus. Echiparea este bogată încă de la nivelul de bază GT, care include, printre altele, jante de aliaj de 18 inchi, faruri și stopuri cu LED, display color central de 8,8” pentru sistemul de navigație, care oferă conectivitate Bluetooth, Apple Carplay și Android Auto, dar și un head-up display cu proiecție laser pe parbriz.

Pentru ediția specială de lansare, Mazda plusează la această echipare cu dotări cum ar fi farurile adaptive, scaunele încălzite (cel al șoferului este acționat electric și dispune de posibilități de memorare a reglajelor), oglinzi rabatabile automat și numeroase ornamente care ajută la personalizarea lui MX-30. În această configurație, Mazda MX-30 are un preț de de 33.990 înainte de acordarea stimulentelor din programul Rabla.

Mazda MX-30, ale cărei dimensiuni sunt foarte similare cu ale SUV-ului cu propulsie convențională Mazda CX-30, include în premieră platforma de rulare e-Skyactiv de la Mazda care prezintă o baterie cu o capacitate de 35,5 kWh. Motorul electric alimentat de aceasta poate produce 143 CP și un cuplu maxim de 265 Nm. Astfel, modelul poate ajunge de la 0 la 100 de km/h în 9,7 s, viteza maximă fiind de 140 km/h. Autonomia maximă conform standardului WLTP este de 200 km, ceea ce poate asigura necesarul de energie pentru mai multe zile, studiile arătând că un șofer european parcurge în medie aproximativ 50 km/zi.