Mazda nu vrea să renunțe la motorul rotativ. Japonezii ar putea lansa un model sportiv echipat cu un astfel de propulsor

Autor: Ionuț Vîlciu 15 ian. 2024 Știri auto

Mazda ar putea aduce pe piață un succesor pentru celebrele RX-7 și RX-8, care să fie echipat cu un motor rotativ.

Mazda a readus la viață motorul rotativ pe MX-30 R-EV, acolo unde este folosit pentru a antrena un generator care să furnizeze energie electrică. Cu alte cuvinte, motorul rotativ este folosit drept range extender, fără o conexiune directă cu roțile mașinii.

Însă, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo,  președintele companiei a dat de înțeles că Mazda ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar urma să fie inspirat de conceptul Iconic SP, prezentat anul trecut, care ne-a adus aminte de faimosul RX-7 FD.

Acestea fiind spuse, CEO-ul Mazda, Katsuhiro Moro, a precizat că, în data de 1 februarie, va desemna o echipă care să se ocupe de dezvoltarea motorului rotativ ce va echipa viitorul model sportiv, scrie Motor1.

Mazda vrea să aducă pe piață o mașină sport echipată cu motor rotativ

„Sunt foarte fericit și profund emoționat de tot sprijinul și încurajările pe care le-am primit pentru conceptul de mașină sport compactă. Aș dori să profit de această ocazie pentru a vă mulțumi tuturor. Cu încurajarea dumneavoastră, lansăm un grup de dezvoltare a motoarelor rotative la 1 februarie pentru a ne apropia de acest vis”, a declarat Katsuhiro Moto.

Prezentat în toamna anului trecut, conceptul Iconic SP îmbină un sistem de propulsie rotativ cu două rotoare cu o platformă EV, o abordare a sistemului de propulsie pe care am văzut-o pentru prima dată pe noua Mazda MX-30 R-EV.

Conceptul Iconic SP are o lungime de 4.18 metri, un ampatament de 2.59 metri și o masă de 1.450 kilograme. Astfel, raportul putere greutate este de 3,9. Mazda Iconic SP este un concept ce înfățișează o mașină sport de dimensiuni compacte, care ar trebui să păstreze măcar un model sportiv în gama Mazda în anii ce urmează. Mașina are un centru de greutate scăzut, o trăsătură definitorie pentru toate mașinile cu pretenții sportive. Designul abordează o arhitectură tradițională, cu o capotă a motorului lungă, o consolă spate scurtă și linii fluide, caracteristice brandului japonez.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide