Mazda va aduce noul CX-80 și în Europa. Viitorul SUV va avea 7 locuri și va fi lansat în 2023

Autor: Ionuț Vîlciu acum o lună Știri auto

Mazda are în plan lansarea unui SUV și mai mare. Aceasta se va numi CX-80 și va fi un model care va oferi șapte locuri.

Mazda țintește către clasa premium și o face deja cu SUV-ul CX-60. Acesta a ajuns să fie, exceptând Mazda MX-5, primul model Mazda cu motor amplasat longitudinal după o absență de ceva ani din Europa. Acum, producătorul japonez intră în clasa premium cu o configurație pe măsură.

Nu numai că CX-60 circulă pe o platformă bazată pe tracțiunea spate, dar este și prima Mazda care folosește o nouă familie de motoare pe benzină și diesel cu șase în linie completate de o configurație hibridă plug-in. CX-80 va moșteni, cel mai probabil, trenurile motopropulsoare și opțiunea de a alege între tracțiunea spate și tracțiune integrală legată, plus o transmisie automată cu opt trepte. La fel ca MX-5, SUV-ul de dimensiuni medii are ceva numit Kinematic Posture Control. Acest sistem diminuează ruliul prin aplicarea frânei pe roata interioară din spate în timpul virajului. CX-80 va fi fratele său mai mare, care va oferi și loc pentru încă doi pasageri.

Cât de mare va fi Mazda CX-80?

Mazda nu spune încă, dar noul CX-60 măsoară 4.740 milimetri în lungime și are un ampatament care măsoară 2.870 de milimetri. În configurația sa cea mai grea, care ar fi hibridul plug-in, CX-60 cântărește aproape 2.100 de kilograme. De aici putem trage concluzia că CX-80 va fi puțin mai greu ca urmare a extinderii caroseriei pentru a face posibilă montarea celui de-al treilea rând de scaune.

Astfel, CX-80 ar putea deveni un rival pentru modele consacrate precum Volvo XC90, Audi Q7 sau Mercedes-Benz GLE. Odată cu creșterea în lungime, va exista și o creștere a prețului. La momentul actual, un CX-60 are un preț de pornire de 46.440 de euro cu TVA inclus, așa că ne putem aștepta ca noul CX-80 să coste ceva mai mult.

Sursa: Motor1

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide