Mercedes-Benz a demarat producția de serie a celui de-al doilea său camion electric

Publicat: 25 07. 2022, 10:58
Actualizat: 25 07. 2022, 15:27

Daimler Truck accelerează electrificarea flotei sale de autovehicule și anunță că a început producţia celui de-al doilea camion electric. Este vorba despre Mercedes-Benz eEconic, care este un camion pentru utilizare municipală de evacuare a deşeurilor din oraşe.

Noul camion cu emisii zero a fi produs la uzina din orașul Wörth. Este aceeași unitate de producție unde este asamblat și eActros, camion dedicat transportului urban de distribuție.

Constructorul german de camioane și autobuze dorește să dețină o cotă importantă din piaţa europeană a electrice.

Noul eEconic costă de trei ori mai mult decât un camion diesel

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Modelul eEconic a fost dezvoltat împreună cu clienții, ca urmare a unor teste practice intense care au avut loc începând cu luna mai. Primul vehicul care va ieși de pe linia de producție va fi livrat către Urbaser A/S, un operator de salubritate din Danemarca. Alte autocamioane eEconic vor fi livrate succesiv până la sfârșitul anului curent.

„Noul camion eEconic este primul specializat electric din gama Mercedes-Benz produs în serie. Colaborarea cu clienții noștri ne-a arătat că municipalitățile caută vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 pentru flotele lor. Este nevoie de astfel de soluții logistice și de salubrizare silențioase, curate și sigure. Și asta în special în orașele mari. Iar noi oferim camionul ideal pentru asta”, a declarat Dr. Ralf Forcher, șeful Mercedes-Benz Spcial Trucks.

Mercedes-Benz eEconic va fi fabricat în paralel cu camioanele echipate cu motoare termice. Asemenea lui eActros, după ce este asamblat, eEconic va fi echipat cu componentele de propulsie electrică în cadrul Future Truck Center.

Pe parcursul mai multor etape de producție sunt instalate bateriile de înaltă tensiune și unitatea de încărcare. Odată ce toate componentele de înaltă tensiune au fost asamblate, întregul sistem va putea fi pus în funcțiune, iar camionul va fi gata de condus.

La fel ca eActros, noul eEconic va costa de circa trei ori mai mult comparativ cu un camion diesel. Nemții spun că modelele cu emisii zero ar costa cam la fel de mult ca unul diesel pe termen lung datorită costurilor mai mici de alimentare.

Sursa: Just-Auto