Mercedes-Benz a dezvăluit hypercar-ul AMG One. Propulsie hibridă de 1.063 CP derivată din cea folosită în F1

Publicat: 01 06. 2022, 10:11
Actualizat: 01 06. 2022, 15:04

La aproape cinci ani de la debutul conceptului AMG Project One, Mercedes-Benz a dezvăluit versiunea de producție a hypercar-ului AMG One. Acesta este propulsat de un sistem hibrid derivat din cel folosit de monopostul de Formula 1, care livrează o putere combinată de 1.063 CP. Prima apariție în public a bolidului german se va produce la Festivalul vitezei de la Goodwood (23-26 iunie).

Sistemul de propulsie hibrid este format dintr-un V6 de 1,6 litri și patru unități electrice

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Conceptul Mercedes-Benz AMG One a fost prezentat în septembrie 2017, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Lansarea versiunii de producție a fost amânată în mai multe rânduri, însă acum a venit momentul mult-așteptat.

Producătorul german a publicat primele fotografii și informații oficiale referitoare la noul hypercar. De departe, cea mai importantă caracteristică a noului model îl reprezintă sistemul de propulsie hibrid. Acesta este derivat din care se regăsește pe monopostul Mercedes-AMG de Formula 1.

Ansamblul este format dintr-un motor V6 de 1,6 litri amplasat central și patru motoare electrice (câte două pe fiecare punte). Puterea maximă livrată este de 1.063 CP. Unitatea termică produce nu mai puțin de 574 CP la 11.000 rpm. Prin comparație, principalii rivali Aston Martin Valkyrie și Ferrari SF90 Stradale dezvoltă 1.160 CP, și rspectiv, 986 CP.

Acesta este un bagaj de putere impresionant pentru un motor de capacitate așa mică. Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu 7 rapoarte și de un sistem de tracțiune integrală AMG Performane 4Matic+.

Cea mai rapidă mașină de serie produsă de Mercedes-Benz

Motoarele electrice amplasate frontal permit recuperarea energiei cu până la 80% în timpul decelerației. Astfel, acestea ajută la încărcarea bateriei litiu-ion de înaltă performanță, care dispune de un sistem de răcire directă. Bateria are o capacitate de 8,4 kWh și permite o autonomie în modul pur electric de 18,1 km. Poate fi încărcată cu încărcătorul integrat de 3,7 kW.

Cei de la AMG susțin că sistemul de propulsie hibrid oferă un răspuns semnificativ mai bun decât la un V8 turbo aspirat natural. Acest lucru permite obținerea unui cuplu motor mai mare la turații mici.

Șoferul are la dispoziție șase moduri de condus: Race Safe, Race, EV, Race Plus, Strat 2 și Individual. Sprintul 0-100 km/h se realizează în 2,9 secunde, de la 0 la 200 km/h bolidul ajunge în doar 7 secunde, iar viteza de 300 km/h cu start de pe loc este atinsă în 15,6 secunde.

Cu o viteză maximă limitată la 352 km/h, noul AMG One este cea mai rapidă mașină de serie produsă vreodată de Mercedes-Benz. Vechiul record aparținea încă de acum 24 de ani modelului CLK GTR și era de 345 km/h.

Mercedes-AMG One se bazează pe un șasiu monococă realizat din fibră de carbon, cu subcadre din aluminiu față și spate. Suspensia este reglabilă și oferă trei setări: Confort, Sport și Sport+.

Aceasta din urmă coboară garda la sol a hypercar-ului cu 37 mm pe față și cu 30 mm pe spate, oferind un plus de aerodinamică și manevrabilitate. De asemenea, există o funcție care ridică puntea față pentru a putea trece peste rampe sau pentru a reduce viteza.

Jantele sport sunt îmbrăcate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2R M01. Acestea măsoară 285/35 ZR19 pe față și 335/30 ZR20 pe spate. Sistemul de frânare AMG este realizat din carbon și compozite ceramice. Acesta este prevăzut cu discuri ventilate și perforate de 398 mm pe față și etriere cu șase pistoane și cu discuri de 380 mm pe spate cu etriere cu patru pistoane.

Toate cele 275 de exemplare care vor fi produse au fost deja vândute!

Interiorul lui AMG One este minimalist. Clienții vor regăsi scaune sport reglabile pe două poziții, care se îmbină deasupra tunelului central. Volanul în stil F1 cu LED-uri de schimbare și butoane integrate este reglabil electric, în timp ce pedalierul și suportul pentru picioare sunt reglabile mecanic. Astfel, cel de la volan va avea poziția ideală pentru condus.

Ca dotări avem două ecrane de 10 inch, unul pentru instrumentarul de bord, iar celălalt pentru sistemul de infotainment, amplasat central. De asemenea, șoferul va avea la dispoziție o oglindă retrovizoare digitală, care va oferi imagini în timp real prin intermediul MirrorCam. Aceasta îl va ajuta pe cel de la volan deoarece AMG One nu are lunetă.

În ceea ce privește materialele, cockpit-ul bolidului german abundă în elemente din fibră de carbon. La acestea se adaugă pielea Nappa și tapițeria din microfibră Dinamica neagră, precum și o serie de accente metalice.

Noul hypercar Mercedes-Benz AMG One va fi produs într-o serie limitată la doar 275 de exemplare. Deși prețul unui exemplar este de circa 2,53 milioane de euro, toate au fost deja vândute!

Sursa: Mercedes-Benz