Mercedes-Benz, acuzat că a folosit dispozitive pentru a păcălirea testelor de emisii pe Clasa E

Publicat: 18 09. 2023, 14:04

Mercedes-Benz a intrat în atenția autorităților din Germania pentru că ar fi folosit dispozitive cu care ar fi trișat la testele de emisii. Este vorba despre un motor diesel foarte popular.

Au trecut 8 ani de la scandalul Dieselgate, dar această perioadă nu a însemnat o dispariție totală a fenomenului. Încă există cioburi rezultate în urma evenimentului provocat de Volkswagen. Cea mai recentă astfel de neregulă vizează unul dintre marii producători germani, Mercedes-Benz. Potrivit unei scrisori trimise de Autoritatea Federală Germană de Transport, Mercedes-Benz a intrat vizorul oficialilor pentru că ar fi folosit dispozitive de păcălire a emisiilor pe motoarele sale diesel de normă Euro 6, transmite Motor1.

Scrisoarea detalia trei dispozitive de trișare bazate pe software găsite pe motorul diesel OM642, folosit pe Mercedes-Benz E350 BlueTec. Două dintre dispozitive au modificat funcționarea motorului în funcție de anumiți parametri de temperatură. Agenția a transmis producătorului auto în scrisoare că trebuie să rezolve problemele, altfel mașinile vor fi din a mai comercializate.

Nu este prima dată când Mercedes-Benz este luat în vizor

Agenția a dat timp companiei până pe 27 iulie pentru a se conforma, dar Reuters raportează că a primit o prelungire. Constructorul german a declarat că, în prezent, cooperează cu autoritatea germană.

Nu este prima dată când Deutsche Umwelthilfe examinează Mercedes. În noiembrie 2021, organizația a emis un raport public în care a acuzat compania că folosește opt dispozitive de trișare în vehiculele sale din gama Clasa echipate cu motorul său diesel Euro 6 OM642. DUH a considerat dispozitivele ilegale. Potrivit raportului, dispozitivele au redus cantitatea de AdBlue injectată necesară pentru a neutraliza oxizii de azot nocivi.

Mercedes nu este singurul producător de automobile care încă se confruntă cu consecințele scandalului Dieselgate la opt ani după ce a izbucnit. În această vară, un tribunal l-a amendat pe fostul CEO Audi, Rupert Stadler, cu 1,1 milioane de euro pentru implicarea sa în scandal. El a mărturisit că a evitat să primească o pedeapsă cu închisoarea. Furnizorul de componente auto Bosch a plătit anul trecut amenzi în valoare de 25 de milioane de dolari.