Cum arată un Mercedes construit de Porsche? Mașina a intrat în istorie

Publicat: 01 06. 2021, 10:04
Actualizat: 02 06. 2021, 09:22

Pare greu de crezut pentru cei nefamiliarizați cu istoria Mercedes-Benz. În urmă cu 30 de ani, și-a făcut apariția un Mercedes construit de Porsche. Cum s-a ajuns acolo?

GALERIE FOTO

Mercedes și Porsche au fost mereu rivali. Rivalitatea dintre cei doi constructori cu cât cei doi constructori au sediile la distanță foarte mică unul de celălalt. “Stuttgart e prea mic pentru două asemenea companii”, spuneau specialiștii. Dar tocmai faptul că se află atât de aproape i-a adus împreună într-un proiect care a rămas în istorie.

Coloșii din industria auto au trecut peste rivalități și orgolii. Mercedes avea nevoie de o limuzină sport. Porsche se confrunta cu o criză financiară de proporții și nu putea susține producția la uzina din Zuffenhausen. Așa a apărut un Mercedes construit de Porsche. Este vorba despre Mercedes-Benz 500 E, o mașină cu motor V8 de 5.0 litri, preluat de la 500 SL. Unitatea dezvoltă 326 de cai putere și un cuplu de 480 Nm. Resursele erau expediate către puntea spate prin intermediul unei transmisii automate cu patru rapoarte. De 6,1 secunde avea nevoie limuzina de performanță pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă era limitată la 250 km/h. Da, sunt cifre demne de sedanurile sportive din zilele noastre.

De ce Mercedes 500 E a fost construit de Porsche?

Răspunsul este pe cât de simplu, pe atât de bizar. Limuzina era, pur și simplu, prea mare pentru linia de asamblare a uzinei Mercedes de la Sindelfingen. De vină erau, în primul rând, aripile evazate. Sedanul 500E era cu 56 de milimetri mai lat decât un W124 standard.

Cei de la Porsche au trecut astfel la construcția a ceea ce ei numeau Proiectul 2758, coordonat de Michael Holscher, pe o linie de asamblare pe care fuseseră construite caroseriile lui 356 și 911. În acel moment, linia nu era utilizată.

Procesul era unul anevoios și costisitor, era un „du-te-vino” continuu. Dar părea singura soluție la acea vreme. Erau necesare 18 zile pentru ca un Mercedes construit de Porsche să iasă pe porțile fabricii pe propriile roți.

Mercedes expedia componentele de la Sindelfingen, Porsche le asambla. Caroseria se întorcea apoi la Sindelfingen pentru a fi vopsită. Revenea apoi la Zuffenhausen pentru ca inginerii să monteze motorul și era din nou expediată la uzina Mercedes.

La început, s-au construit zece mașini pe zi. Cererea mare a determinat dublarea producției. În cele din urmă, 10.479 de astfel de mașini au fost produse din mai 1991 până în aprilie 1995.

Cum și-au împărțit responsabilitățile Mercedes și Porsche

Mercedes a realizat designul și aerodinamica limuzinei de performanță. Porsche se ocupa de asamblarea caroseriei, de acustică și de eliminarea vibrațiilor în cabină. Tot cei de acolo răspundeau de sistemul electric și de sistemul de evacuare.

Dezvoltarea prototipurilor a avut loc la centrul Porsche din Weissach. Pentru o distribuție a maselor mai echilibrată, bateria a fost mutată din compartimentul motor în portbagaj.

Un astfel de exemplar, vopsit în Sapphire Black Metallic, este expus astăzi la Muzeul Porsche.

VIDEO: