Mini John Cooper Works GP: 306 CP și performanțe de supercar – Galerie FOTO

Autor: Cristian Agatie 20 nov. 2019 Știri auto

Mini John Cooper Works GP a fost lansat la Los Angeles cu performanțe demne de un supercar. Cel mai sportiv model din gama Mini, JCW GP se bazează pe o putere a motorului de 306 CP pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. Numai 3.000 de exemplare ale acestei ediții limitate vor fi produse.

Intră în GALERIA FOTO

Noul Mini JCW JP este al treilea model al seriei GP, după Mini Cooper S cu kitul John Cooper Works GP (lansat în 2006) și Mini JCW GP din 2013. Ambele modele dispuneau de un motor de 218 CP și au fost propuse în serii limitate, de 2.000 de unități.

La exterior, Mini JCW GP nu poate fi confundat cu alt model din gamă, datorită eleronului spate cu formă specială – aripă dublă este denumirea folosită de Mini. Tot unice la această serie limitată sunt aripile acoperite cu material fibră de carbon. Eleronul arată impresionant, dar adevărata sa funcție ține de optimizarea aerodinamică la viteze mari și a genera forță de apăsare.

Motorizarea ediției speciale GP oferă cu 75 CP mai mult decât în cazul modelului de bază mini John Cooper Works. Unitatea de 2,0 litri bi-turbo dezvoltă o putere totală de 306 CP și un cuplu maxim de 450 Nm, disponibil integral între 1750 rpm și 4500 rpm. Echipat cu o transmisie automată cu opt trepte și diferențial mecanic pentru roțile din față integrat, Mini JCW GP accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde și atinge o viteză maximă de 265 km/h.

Experiența din motorsport a condus la dezvoltarea unui sistem de răcire specific pentru acest model. Acesta include două radiatoare, un rezervor mărit pentru lichidul de răcire, dar și ventilatoare cu debit mărit pentru a păstra temperatura motorului în parametrii optimi chiar și în cele mai dure curse. În plus, cutia de viteze are un circuit de răcire separat de cel al motorului.

ADN-ul sportiv se reflectă și la nivelul trenului de rulare. Mini JCW GP beneficiază de o suspensie reglată special pentru performanțe pe circuit. Ecartamentul este mai mare decât al modelului de serie, iar garda la sol a scăzut cu 10 mm. Toate elementele suspensiei – articulații, arcuri și amortizoare – au fost regândite pentru JCW GP. În plus, sistemul de frânare cu patru pistoane pe puntea față asigură o putere de oprire impresionantă.

În interior, caracteristice lui Mini John Cooper Works GP sunt cele două scaune-scoică, dar și izolația fonică minimă, care permite ocupanților să se bucure de sunetul motorului. În ciuda caracterului său, cockpitul nu este deloc spartan, putând fi echipat cu erezii gen climatizare automată, sistem de navigație și conexiune la telefon cu încărcare wireless.

Intră în GALERIA FOTO

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide