Modele Dacia care nu au mai prins linia de producţie [FOTO]

Autor: Marius Vișan 26 nov. 2015 Știri auto

Pe lângă modelele consacrate pe care le cunosc toţi şoferii, în istoria Dacia au mai existat şi alte versiuni de maşini care însă nu au depăşit faza de concept. Modelele alese de noi au fost scoase după anul 2005, şi chiar dacă ele nu au fost dezvoltate la scară largă, unele dintre ele au stat la baza dezvoltării altor modele. 

Iată modelele alese de noi:

Dacia Logan Steppe este conceptul care a prefigurat breakul de serie Logan MCV. Deşi foarte convingător, Logan Steppe rămâne deocamdată doar la stadiul de concept, nici o informaţie despre o posibilă producţie în serie a acestuia nefiind vehiculată. 

Mai multe imagini gaseşti în galeria foto

Dacia Grand Sandero Hybrid Utility Vehicle a fost un proiect finanţat de către Consiliul Naţional al Cercetării ştiinţifice şi a beneficiat de donaţii de componente auto şi echipamente din partea Automobile Dacia Group Renault. Dacia Grand Sandero urma să fie echipată cu un sistem de propulsie hibrid original, conceput şi realizat în cadrul laboratorului Sisteme Alternative de Propulsie pentru Automobile – Energii Alternative şi Regenerabile.

 

Mai multe imagini gaseşti în galeria foto

Dacia Logan eco² Concept este un prototip care a fost expus la standul Dacia de la Salonul Auto de la Paris 2008. Acesta a demonstrat că este posibilă asocierea termenilor „economic şi ecologic” fară a afecta cu ceva performanţele şi prestaţiile unui vehicul.

Semnatura eco² reprezintă o certificare a faptului ca autoturismele Dacia se încadreaza în strategia de mediu pe termen lung iniţiată de grupul Renault în 2006. Ţinta pe care grupul şi-a propus-o atunci a fost să ajungă printre primii trei constructori auto pe plan mondial în privinţa nivelului scăzut de emisii de CO2.

Iniţial introdusă pe gama de autoturisme Renault, semnătura eco² garantează că automobilul care o poartă indeplineşte trei criterii prin care protejeaza mediul inconjurator, criterii înăsprite în mai 2011: să afişeze un nivel al emisiilor de CO2 mai mic sau egal cu 120g/km; să fie produs într-o uzină certificată ISO 14001; 95% din masa vehiculului să poata fi valorificată prin reciclare la sfarşitul ciclului de viaţă, iar cel putin 7% din materialul plastic să fie material reciclat

Mai multe imagini gaseşti în galeria foto

Dacia Hamster Hybrid-Electricway 4WD este un studiu al Centrului de Cercetare Universitară Ingineria Automobilului, din cadrul Universităţii din Piteşti, fiind parte a Programului EcoLOGIC şi urmărind realizarea unui automobil cu emisii CO2 de numai 99 g/km.

Platforma tehnică utilizată provine de la Dacia Sandero, iar sistemul de propulsie este de tipul EcoMatic Hybrid System (Energy conversion with autoMatic Hybrid System). Vorbim de un sistem hibrid diesel-electric, de tipul plug-in, motorul termic fiind plasat sub capota din faţă, iar sistemul electric în partea din spate – acesta pune în mişcare roţile din spate, ceea ce înseamnă că Dacia Hamster beneficiază de tracţiune integrală de tipul E-4WD (Electricway-4WD).

De menţionat este că acest sistem de propulsie de pe Dacia Hamster este creaţia laboratorului Sisteme de Propulsie Alternativă şi Energii Regenerative, din cadrul Facultăţii Tehnice din Piteşti. Pentru Dacia Hamster mai este în studiu şi un sistem de alimentare cu energie electrică de la celulele fotovoltaice plasate pe acoperiş, dar şi dotarea maşinii cu un sistem Stop@Start pentru motorul termic.

Mai multe imagini gaseşti în galeria foto

Dacia Logan Cabrio este realizat în manieră clasică: are doar două uşi, cele din spate fiind suprimate, iar profilul nu este denaturat de vreo bară de rigidizare (cum avea VW Golf 3 Cabrio, de exemplu). Panourile caroseriei au fost înlocuite cu unele din fibră de carbon, maşina arătând, practic, la fel ca un concept-car.

Din punct de vedere al aspectului, nu au fost aduse modificări substanţiale – spoilerul faţă găzduieşte acum două perechi de proiectoare de ceaţă, iar linia stopurilor şi a capotei portbagajului rămâne ca la un Logan obişnuit.

În schimb, în spatele banchetei au fost realizate două „cocoaşe” aerodinamice, ca la modelele decapotabile de altă dată. Deocamdată, Logan Cabrio nu are nici măcar un acoperiş textil, fiind doar o maşină de show.

Mai multe imagini gaseşti în galeria foto

Primul concept al Daciei Duster a fost rezultatul colaborării dintre Centrul de Design Renault pentru Europa Centrală de la Bucureşti şi Renault Design Technocentre de la Guyancourt (Franţa). Un rezultat chiar reuşit, am adăuga noi.

Acest concept încearcă să combine mai multe stiluri: cockpitul şoferului este specific unei maşini sport, accesul în maşină şi modularitatea interioară sunt specifice unui MPV (Multi Purpose Vehicle), iar garda la sol înaltă este o caracteristică a unui crossover.

Mai multe imagini gaseşti în galeria foto

Duster Birou Mobil a fost realizat de o echipă de 23 de masteranzi, care şi-au efectuat stagiul de final de studii la Renault Technologie Roumanie. Este cea mai lungă Dacia, având o lungime totală de 5,83 metri, în timp ce ampatamentul maşinii se cifrează la 4,19 metri. 

Pentru a păstra masa maşinii la cote cât mai reduse, în jur de 1,6 tone, s-a recurs la eliminarea scaunului pasagerului din faţă, la limitarea spaţiilor de depozitare (maşina nu are portbagaj) şi la folosirea motorului pe benzină de 1,6 litri, mai uşor. Prin urmare, maşina nu a necesitat modificări ale suspensiilor, masa suplimentară, faţă de a unui Duster 4×2, fiind de numai 336 kg.

Mai multe imagini gaseşti în galeria foto

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Vlad MIRONESCU
Vlad MIRONESCU

Comentarii
Inchide