Motivul bizar pentru care o mașină electrică are schimbător de viteze

Publicat: 19 06. 2020, 13:19
Actualizat: 19 06. 2020, 13:19

Este știut că mașinile electrice nu au nevoie de mai multe trepte pentru cutia de viteze – una înainte și alta înapoi sunt suficiente. Și totuși, o companie chineză a considerat că o mașină electrică produsă de ea are nevoie nu doar de un schimbător de viteze, ci și de un turometru pentru a ști momentul optim pentru schimbarea treptelor.

Intră în Galeria FOTO

Vorbim de modelul Chery New Energy eQ2, care a fost lansat în 2018 cu o versiune specială destinată școlilor de șoferi. Mașina are la bază un model foarte popular în China, Cowin C3, copiat destul de mult, la rândul său, după Chevrolet Aveo. Mă rog, chestie de gusturi, nu e primul model european copiat de chinezi. Versiunea electrică este propulsată de un motor de 57 CP, alimentat de o baterie Li-Ion cu suficientă energie pentru o autonomie de circa 400 de kilometri. Chinezii par să se priceapă la baterii pentru mașini electrice.

De ce are nevoie o mașină electrică de schimbător de viteze?

Motivul pentru care a fost creat Chery New Energy eQ2 în versiunea electrică destinată școlilor de șoferi a fost reducerea emisiilor generate în procesul de deprindere a conducerii. Într-adevăr, mașinile de școală petrec mult timp cu motorul pornit, fac multe manevre pe loc, iar poluarea generată este importantă.

O mașină de școală electrică are însă un mare neajuns, în special într-o țară în care cele mai multe mașini au cutii de viteze manuale: nu oferă posibilitatea cursanților să învețe cum se schimbă vitezele unei cutii manuale. Prin urmare, acesta e răspunsul la întrebarea de mai sus.

Un adevărat simulator auto pe roți!

Ca lucrurile să fie cât mai apropiate de experiența de conducere a unei mașini cu motor pe benzină și cutie manuală, Chery New Energy eQ2 nu are doar schimbător de viteze. Chiar dacă nu are o cutie de viteze în adevăratul sens al cuvântului, sistemul electronic de gestiune al motorului simulează schimbarea treptelor, schimbând regimul motorului electric în consecință.

Iar unde este un schimbător de viteze, există și o pedală de ambreiaj. Din nou, fără a avea un ambreiaj real în spate, doar un software care simulează funcționarea acestuia. Un software care face o treabă atât de bună încât motorul „moare” dacă dai drumul prea brusc la „ambreiaj” la plecare de pe loc.

În plus, schimbările de trepte se fac la turația optimă, pentru că mașina are și un turometru, de asemenea simulat. Sistemul de boxe contribuind și el cu un sunet al motorului sintetizat pentru a fi în ton cu turația afișată în panoul de bord. Ingenios, nu?

sursa: Jalopnik