Ne bucurăm că nu vine la noi: Force One India, bazat pe… Opel Frontera

Publicat: 26 08. 2011, 11:21

Pasionaţii de Formula 1 se vor arăta, probabil, cei mai intrigaţi de noul SUV Force One India – staţi liniştiţi, acest nou offroader dedicat pieţei indiene nu are nici o legătură cu echipa Force India F1 Team, fiind creaţia companiei de camioane şi utilaje Force Motors.

Deloc surprinzător, maşina care stă la baza lui Force One India este veteranul Isuzu Rodeo, care în Europa a fost vândut ca şi Opel Frontera. Un model cu un bun succes de piaţă, dar asta… în anii ’90. Acum, la peste 20 de ani distanţă, se pare că indienii încă mai consideră acest offroader o soluţie bună pentru un SUV propriu. Cum, de altfel, o fac şi chinezii, al căror Landwind X6 este bazat pe acelaşi Isuzu Rodeo.

Force One India are un aspect exterior uşor modificat, deşi designul nu poate fi considerat un atu al maşinii. Interiorul a fost conceput pentru a transporta până la 7 pasageri, iar dotările de confort şi semi-lux sunt destul de numeroase: sistem keyless entry, senzori de parcare în spate, instalaţi audio JVC cu bluetooth, computer de bord, patru geamuri electrice, volan îmbrăcat în piele sau cruise control. Din păcate, la nivelul siguranţei, ABS-ul şi dublul airbag frontal vor fi oferite doar opţional.

Motorul de sub capotă nu provine de la Isuzu, ci de la Mercedes-Benz: este vorba de un diesel de 2,2 litri, cu 141 CP şi un cuplu maxim de 315 Nm. Vorbim de un motor common-rail, cu injecţie directă şi patru supape pe cilindru, cuplat la o cutie de viteze cu 5 trepte, tot de origine Mercedes-Benz.

În plus, specialiştii Lotus se pare că au participat la setările finale ale suspensiei, iar în viitor va exista şi o versiune 4×4, pentru început Force One India fiind doar 4×2. Noul SUV va fi produs începând cu 2012 într-o cadenţă de 24.000 de unităţi anual, iar preţul de bază pentru Force One India este de 10,65 lakh (aproximativ 15.000 euro). Sincer, nu e mai bun un Duster?