Noaptea minții: Pasajul CFR Constanța, reabilitat doar pe jumătate

Autor: George Cristea acum 5 luni Știri

Numai în România se poate întâmpla așa ceva: Pasajul CFR Constanța, aflat într-o stare avansată de degradare, a fost reabilitat doar pe jumătate. Cealaltă jumătate a pasajului a rămas în starea în care era, pentru că nimeni nu se recunoaște proprietar.

Intră în Galeria FOTO

Lucrările la Pasajul CFR Constanța au început în vara anului trecut, după ce acesta ajunsese într-o stare avansată de degradare. În multe locuri tencuiala căzuse, expunând vederii plasele metalice ale armăturilor. Totuși, povestea este mai complicată de atât și, după un an de lucrări, este greu de spus dacă Pasajul CFR Constanța a fost consolidat sau doar cosmetizat. Cea mai importantă problemă este că proprietatea asupra pasajului este disputată. Cei de la CFR SA spun că numai jumătate din pasaj le aparține, prin urmare doar atât au reabilitat. Cealaltă jumătate nu este revendicată de nimeni, instituțiile pasându-și răspunderea de la una la alta.

Asociaţia Metrou Uşor critică, într-o postare pe Facebook, lucrările făcute de CFR SA prin firma Infra System Proiect SRL. Aceştia susţin că reabilitarea este un eşec şi reprezintă un pericol pentru
toată lumea. Pietonii nu au pe unde circula, iar șoseaua se îngustează la o singură bandă, ceea ce duce la formarea blocajelor.

„Pasajul este un pericol public, pentru că nu există trotuare și nici benzi pentru biciclete, iar pe la suprafață, dincolo de pericolul evident al traversării ilegale a liniilor de cale ferată pe care se circulă cu viteză, nu există nicio amenajare pentru pietoni sau bicicliști. Soluția legală și sigură de a traversa Pasajul Constanța fără mașină este cu transportul în comun pentru o stație. Complet inacceptabil pentru o capitală europeană”.

Pasajul CFR Constanța nu avea nevoie de o simplă reabilitare

Potrivit celor de la Asociația Metrou Ușor, pasajul nu avea nevoie de o simplă reabilitare ci de o lărgire substanțială, pentru a oferi condițiile necesare pentru toți participanții la trafic. Odată cu finalizarea reabilitării, această lărgire devine improbabilă în viitorul apropiat, întrucât ar însemna distrugerea lucrărilor realizate recent, încă neamortizate. Această perspectivă este confirmată de replica celor de la CFR SA. În plus, aceștia sunt nemulțumiți că nu au fost consultați înainte de a face postarea.

„Ar fi trebuit să facă la noi o solicitare şi să ne ceară datele, iar noi le-am fi transmis, dar dânşii văd că au postat direct că ei consideră că nu e făcut bine. Mă întrebaţi dacă o să refac lucrările când eu abia le-am terminat”, a declarat Oana Brânzan, de la CFR SA. „Am făcut o expertiză tehnică pe acel pasaj. Pe baza acelei expertize tehnice am încheiat un contract de proiectare şi execuţie, lucrări de reparaţii şi consolidare. Noi nu putem să consolidăm sau să intervenim pe o zonă a pasajului care nu este în administrarea companiei noastre.

Lucrarea făcută de CFR SA a costat 3,49 milioane de lei şi a durat un an.



Comentarii
Inchide