Noul model în care devine aproape imposibil să faci accident

Autor: Alexandru Banu acum 5 ani Știri auto

Nu suntem fanii coreencelor. Nici ai nemţoaicelor. Şi nici ai americancelor. Atenţie, vorbim despre maşini. Dincolo, acceptăm orice.

Cu gândul la ceva nou am fost astăzi la lansarea noului i30. Hyundai. Acea marcă din Asia care a rupt Europa în două anul trecut. A vândut jumătate de milion de maşini. Nu degeaba, spunem noi. Cifra spune că maşinile astea sunt bune, că nu se fac degeaba din 1967 (azi am aflat) şi că nu degeaba sunt un conglomerat de firme care se autodezvoltă pe verticală (exorimare tehnico-economico-socială). Deci Hyundai are experienţa, tradiţia şi tehnologia modernă ca să facă maşini excelente. Adevărat! Iar noul i30 stă leler în liga bună a maşinilor foarte bune. Primeşti standard, atenţie STANDARD!, 4 dotări de siguranţă vitale în multe situaţii. Maşina îţi analizează reacţiile şi în funcţie de rapiditatea lor sau de cât de brusc le ai, îţi comunică să tragi pe dreapta că ai obosit. Îţi corectează singură traiectoria astfel încât din neatenţie să nu ajungi pe contrasens. Frânează în oraş pentru evitarea tamponărilor şi are pilot automat cu păstrarea permanentă a distanţei în raport cu maşina din faţă (frânează şi accelerează singură). Iată the big 4 de pe noul Hyundai i30.  

i30 e la vânzare în România cu două motorizări pe benzină, echipate standard cu sistem Stop & Go: 1,4 litri şi 140 CP şi un litru şi 120 CP. Totul e turbo, nu stăm la discuţii. Motorul diesel are 1,6 litri şi 136  de cai – consum 3.4 l / 100 km. Cutiile de viteze sunt o manuală cu şase trepte sau automata cu dublu ambreiaj şi 7 trepte.

Cei de la Hyundai ne-au mai spus că maşina are în compoziţie oţel de înaltă rezistenţă şi că greutatea a scăzut cu 28 de kg (Vs. a doua generaţie).

Înăuntru, maşina este la fel de dotată ca una premium, cu touchscreen de 8 inci, bluetooth, Android, Apple, încărcare wireless (! asta-i bună rău !) şi un portbagaj de 400 de litri ca să fie loc.

Hyundai a vândut până acum 800.000 de maşini i30 (generaţii trecute + facelift-uri). Garanţia în România este tot de 5 ani de zile, fără limită de km. Da, dom’le, e bine!

HYUNDAI i30 2017 (GALERIE FOTO)

 

 

 




Comentarii
Inchide