Noul Range Rover, în România din 2012

Autor: Tudor Bratu acum 11 ani Știri

Este clar însă că RR va avea în premieră mondială, o
caroserie monococă din aluminiu care va face noul model mai uşor cu
până la 400 kg decât actuala generaţie. Sistemul de construcţie al
caroseriei va fi identic cu cel folosit la XJ, deci aşteptaţi-vă la
o rigiditate foarte bună a maşinii.

Pentru că noul TDV8 va sări de 300 CP, puterea propulsorului
diesel de trei litri va fi mărită peste 250 CP. Noul Range Rover
urmăreşte să devină mult mai economic decât generaţia actuală şi
desigur mai rapid, ambele datorită construcţiei uşoare din
aluminiu. Emisiile de CO2 sunt foarte importante şi diesel-urile
noi sunt menite să ducă RR la emisii poluante de aproximativ 200
grame de CO2 pentru 100 km parcurşi.

Land Rover lucrează şi la o versiune hibridă pentru RR, care
foarte probabil va fi bazată pe o motorizare diesel. Aşa cum
motoarele cu compresor ale lui Jaguar sunt cele mai puţin poluante
din lume, aşa îşi doreşte LR ca acest hibrid să devină cel mai
economic şi puţin poluant SUV din lume.

Viitorul sună bine deci, pentru viitorul Range Rover. În curtea
Land Rover, lucrurile sunt incerte încă dar compania îşi doreşte să
diferenţieze mai clar modelele RR de cele LR. Astfel, sunt toate
şansele să vedem o versiune de RRS cu şapte locuri care să facă
inutilă înlocuirea actualei generaţii de Discovery, înlocuire
programată iniţial pentru 2014.

În gama actuală, Disco 4 este practic un RRS cu şapte locuri.
Interiorul este la fel echipările aceleaşi. Până şi aspectul este
aproape identic. Deci, viitorul lui Discovery nu sună foarte bine.
La fel, nici despre viitorul lui Freelander nu se ştie mai nimic.
Este clar însă că noul Defender va sosi, este aproape finalizat şi
va fi lansat cât de curând posibil.

Viitorul
sună bine pentru marca de lux a lui Land Rover. Şi mai puţin bine
pentru LR, ale căror planuri de viitor au fost momentan puse în
stand-by, pentru că, cel mai important model, este momentan,
dezvoltarea noului Range Rover, care va deveni cel mai luxos SUV de
serie mare din lume. Mulţi sunt de acord cu faptul că LR vrea să
facă din Range Rover, Bentley-ul SUV-urilor de pe planetă. Este
posibil acest lucru?

Da. Într-o discuţie avută cu oficialii Jaguar la lansarea noului XJ
(vezi Revista ProMotor nr. 71), am înţeles cum funcţionează
lucrurile în cadrul concernului Tata. Jaguar şi Land Rover merg la
Tata cu proiectele şi cer bani.

Tata decide şi taie sau acceptă. La Jaguar, tehnica a funcţionat şi
iată superbul XJ, cât de reuşit este. Acum, este momentul lui Range
şi chiar dacă anul acesta nu vor mai fi noutăţi în grup, fiecare
an, până la noul RR, va veni cu noutăţi.

2011 este anul pentru care Range Rover va primi noul motor diesel
de top, urmaşul actualului TDV8 de 3.6 litri. Noul propulsor va
avea 4.4 litri şi peste 300 CP. Zvonurile spun că LR a construit
acest motor pentru a combate propulsoarele diesel V8 ale
germanilor, şi dacă acest lucru este adevărat, aşteptaţi-vă la un
cuplu de peste 800 Nm al noului TDV8. Tot pentru 2011, LR va lansa
un program sport pentru Range Rover, cu spoilere şi praguri noi
plus evacuări trapezoidale şi o grilă faţă sport, tip fagure.

Aceste mici modificări plus marea noutate – motorul TDV8 vor
menţine interesul aprins pentru actualul Range până la sfârşitul
anului când vom vedea noul model. Informaţii foarte exacte nu
există momentan despre felul în care va arăta maşina, dar, este
clar că vor fi păstrate elementele clasice ale mărcii şi ale
modelului.


RR va avea în continuare un acoperiş care pluteşte deasupra maşinii
– suprafaţa vitrată şi montanţii vor forma o unitate comună,
datorită montanţilor negri, partea frontală va fi dominată de o
grilă impozantă iar spatele va avea un design curat, la fel ca la
modelul actual.

Ampatamentul va fi mărit pentru creşterea spaţiului interior, iar
consolele faţă/spate vor fi scurtate. La interior, după cum am mai
spus, se lucrează pentru a se realiza un habitaclu care să se bată
de la egal cu un Bentley. Acest lucru este posibil, gândiţi-vă doar
la cât de luxoase pot fi Jaguar-urile din ziua de astăzi.

Tot la lansarea lui XJ, oficialii Jaguar mi-au confirmat un lucru
foarte interesant. Inginerii lui Jaguar lucrează împreună cu cei ai
lui Land Rover iar acest aspect este foarte important. Se pare că
noul RR va prelua platforma lui XJ şi o va modifica.



Comentarii
Inchide