O companie din China va produce baterii pentru mașini electrice cu o autonomie de 1.000 km în 2024

Autor: Cristian Gubandru 24 feb. 2022 Știri auto

Producătorul chinez de baterii Envision AESC intenționează să înceapă producția de baterii capabile să ofere vehiculelor electrice o autonomie de cel puțin 1.000 km în 2024. În prezent, Envision furnizează baterii litiu-ion către Nissan pentru modelul Leaf.

De asemenea, chinezii vor să îmbunătățească timpul de încărcare al bateriilor pentru a-l reduce cu aproximativ 30% la mai puțin de 20 de minute.

Envision vrea să dubleze și numărul de celule ale bateriei utilizate pentru fiecare mașină mărind astfel autonomia. Însă acest lucru va face vehiculele mai grele.

Potrivit Nikkei Asia, Envision va înființa o nouă fabrică în prefectura Ibaraki, lângă Tokyo, care va produce noile baterii. Fabrica va fi alimentată exclusiv de panouri solare și nu va produce emisii de carbon.

Envision, al șaptelea cel mai mare furnizor de baterii din lume

În anul 2020, Envision a fost al șaptelea cel mai mare furnizor de baterii din lume după numărul de unități produse. Nissan deține o participație de 20% la acesta, în timp ce compania chineză de energie regenerabilă Envision Group deține restul de 80%.

În prezent, aproximativ 90% din bateriile produse de Envision ajung pe mașinile Nissan, însă directorul executiv al companiei, Shoichi Matsumoto, speră să obțină contracte și cu alți producători de mașini. Compania vrea ca noii clienți să reprezinte aproximativ 50% din business până în 2025.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Envision AESC intenționează să înființeze unități de producție în Japonia, China, Marea Britanie, Franța și SUA până în 2030 pentru a produce și baterii cu stare solidă, alături de cele cu litiu. Compania vrea să producă baterii pentru peste 1,1 milioane de vehicule electrice.

Volkswagen și Bosch au încheiat un parteneriat prin care vor înființa o societate mixtă care se va ocupa cu fabricarea bateriilor electrice. Alianța Volkswagen-Bosch va deservi exclusiv fabricile din Europa.

Mai multe companii europene plănuiesc să construiască astfel de unități de producție. Acestea doresc ca până în 2030 să atingă o capacitate anuală de producție de aproximativ 700 GW h (n.n. – giga wați oră). Astfel, Europa va deveni autonomă în producția de baterii destinate mașinilor cu zero emisii.

Sursa: Carscoops

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide