Opel se va retrage de pe piaţa din Rusia până la sfârşitul lui 2015

Autor: Iulian Dnistran 20 mart. 2015 Știri auto

Opel, brandul german deţinut de gigantul american General Motors (GM), se va retrage de pe piaţa din Rusia până în decembrie 2015, scrie Reuters. Decizia vine după ce vânzările de maşini noi din ţara condusă de Vladimir Putin au scăzut dramatic din cauza slăbirii rublei şi a sancţiunilor impuse de Occident.

De altfel, Opel a vândut doar 913 vehicule în februarie 2015, adică extrem de puţin pentru o ţară care are o suprafaţă de peste 17 milioane de kilometri pătraţi şi o populaţie care a trecut de 140 de milioane de oameni. Conform cifrelor oficiale, vânzările de luna trecută au fost cu 86% mai mici decât erau în anii buni.

Pe lângă retragerea brandului Opel, General Motors va închide o fabrică din Sankt Petersburg, unde se construiesc modelele Chevrolet Cruze, Opel Astra şi Chevrolet Trailblazer. Închiderea uzinei se va finaliza până la mijlocul lui 2015 şi va duce la pierderea a aproximativ 1.000 de locuri de muncă.

Totodată, producţia modelelor Chevrolet de către GAZ va fi oprită, singurul model de volum care va supravieţui fiind actuala generaţie Chevrolet Niva (a nu se confunda cu Lada Niva).

Chevrolet Niva va supravieţui, dar nu se ştie până când

După toate aceste închideri, GM se va concentra pe segmentul premium din Rusia, care – potrivit analiştilor – a rezistat mai bine decât segmentul de volum, cu modele Cadillac şi Chevrolet construite în Statele Unite ale Americii.

În urmă cu patru ani, oficialii General Motors au descris Rusia ca fiind „o piaţă strategică importantă” şi se pregăteau să mărească producţia naţională la 350.000 de vehicule pe an.

În 2013, brandul Chevrolet a fost retras de pe piaţa europeană, însă a rămas activă în ţara condusă de Putin.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide