Piața auto din România, creștere spectaculoasă în martie

Autor: Cristian Gubandru acum 10 luni Știri auto

Piața auto din România a înregistrat o creștere spectaculoasă de 35% în luna martie față de aceeași lună a anului trecut, în condițiile în care în majoritatea țărilor europene fabricile produc tot mai puține mașini din lipsă de piese.

Peste 13.025 de autovehicule noi (autoturisme, vehicule comerciale de marfă și persoane și speciale) au fost înmatriculate pe plan local în martie, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Dintre acestea, 11.025 au fost autoturisme, a căror creștere față de luna martie 2021 (când au fost înmatriculate 7.861 unități), este de 40,2%. În cele trei luni din anul curent, autoturismele noi înregistrează o creștere de 39,6%.

Cele mai căutate autoturisme noi în luna martie 2022 au fost modele Dacia 2.495 unități, Ford 1.060 unități, Toyota 865 de unități, Hyundai 863 de unități și Skoda cu 805 unități.

Piața auto – clasamentul pe mărci de autoturisme noi, ianuarie-martie 2022:

  1. Dacia – 7.395 mașini noi
  2. Hyundai – 2.667 mașini noi
  3. Ford – 2.222 mașini noi
  4. Skoda – 2.000 mașini noi
  5. Toyota – 1.968 mașini noi
  6. Volkswagen – 1.838 mașini noi
  7. Renault – 1.720 mașini noi
  8. Mercedes-Benz – 1.005 mașini noi
  9. Peugeot – 947 de mașini noi
  10. Kia – 661 de mașini noi

Pe piața de mașini rulate situația nu a fost la fel de bună, față de anul trecut, înmatriculările de autoturisme la mâna a doua au scăzut anul acesta.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Piața auto second-hand din România a scăzut în primele trei luni din 2022 cu 20,8% față de intervalul ianuarie – martie 2021. Anul acesta, au fost înmatriculate pe plan local 80.209 de autoturisme second-hand, față de 101.299 de mașini anul trecut.

Românii sunt foarte atrași de mărcile premium din Vest astfel că din top 5 nu puteau lipsi brandurile BMW, Mercedes-Benz și Audi.

Sursa: Apia

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide