Piața auto redevine optimistă pe final de an, dar nu poate salva dezastrul din 2020

Autor: George Cristea acum 1 an Știri auto
Piața auto redevine optimistă pe final de an, dar nu poate salva dezastrul din 2020

Piața auto redevine optimistă pe final de an, dar nu poate salva dezastrul din 2020. În ciuda rezultatelor bune din decembrie, scăderea numărului de mașini noi înmatriculate în 2020 este semnificativă. De vină nu este doar pandemia, ci și incertitudinea cauzată de condițiile economice.

Piața auto din România intrase în vacanță încă din ultimele luni ale 2019, pe fondul incertitudinilor economice. Apariția pandemiei de coronavirus și perioada de carantină care a urmat nu au făcut decât să cimenteze un trend negativ. Chiar dacă piața ar fi continuat să cumpere mașini în primăvară, fabricile nu ar fi putut să le producă, având în vedere închiderea acestora în trimestrul a doilea al anului 2020. Sin trimestrul trei, însă, vânzările au explodat, ajutate și de stimulentele generoase ale celor două secțiuni ale programului Rabla – Clasic, destinat mașinilor cu motoare termice și Plus, destinat celor electrice și hibride cu încărcare la priză.

Potrivit informațiilor comunicate de ACAROM și ACEA, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în decembrie 2020 cu +15.98% față de decembrie 2019, atingând un volum de 15.974 unități. Per total, în 2020 numărul autoturismelor noi înmatriculate a fost de 126.351 de unități, ceea ce reprezintă o scădere cu 21.79% comparativ cu 2019, când au fost înmatriculate 161.562 unități.

Piața auto redevine optimistă: Mai puține mașini second hand înmatriculate în 2020

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oara în România (importurile), volumul acestora a atins în decembrie 2020 cifra de 34.174 de unități. Asta înseamnă o scădere cu 5.03 % față de luna decembrie 2019. La nivelul întregului an 2020, numărul autoturismelor SH înmatriculate a fost de 405.045 de unități, ceea ce reprezintă o scădere cu 8.9% comparativ cu perioada similara din 2019.

Toate mărcile au fost afectate de scăderea cererii de mașini în 2020, dar nu toate au fost afectate în aceeași măsură. Astfel, dacă Volkswagen a pierdut doar 11% din vânzări, Ford a înregistrat o scădere masivă, de 44% a numărului de mașini noi înmatriculate.

  1. DACIA                    = 39.919 unitati (cu o scadere de  -20.66% faţă de ian-dec 2019)
  2. SKODA                  = 10.288  unitati (cu o scadere de  -16.17% faţă de ian-dec 2019)
  3. RENAULT             = 10.273 unitati (cu o scadere de -24.31% faţă de ian-dec 2019)
  4. VOLKSWAGEN    = 9.422 unitati (cu o scadere de -10.94% faţă de ian-dec 2019)
  5. FORD                      = 6.938 unitati (cu o scadere de -44.14% faţă de ian-dec 2019)

Creșterea din decembrie nu este singulară. Românii au cumpărat mai multe mașini în 2020 decât în 2019 și în lunile noiembrie (+1,24%) și octombrie (+17,6%), dar luna septembrie a marcat o explozie pronunțată a vânzărilor de mașini noi (+79,92%).

sursa: ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din ROMANIA și ACEA




Comentarii
Inchide