Planurile francezilor: schimbări mari la Dacia şi Renault!

Autor: Visan Marian 12 oct. 2018 Știri auto

Dacia se va concentra tot mai mult în viitor pe motorizările pe GPL (Gaz Petrolier Lichefiat), pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, în contextul în care hibridele încă implică un cost suplimentar considerabil, iar CNG-ul, gazul natural comprimat, nu dispune de o reţea consistentă la nivel european, scrie Ziarul financiar. Potrivit oficialilor grupului Renault, brandul francez intenţionează să renunţe la motoarele Diesel şi va veni din 2020 cu o versiune hibridă a lui Clio şi versiuni plug-in hybrid – adică maşini care pot alimenta bateria pentru motorul electric de la o priză externă – pentru SUV-ul mic Captur şi pentru Megane.

Pentru Dacia, soluţia logică este implementarea GPL pe motoarele pe benzină. Maşinile pe GPL emit cu 11% mai puţin dioxid de carbon decât cele pe benzină, iar emisiile de oxid de azot sunt mai mici. ”Motoarele pe GPL au emisii mai mici, au un preţ bun pentru client şi aduc economii când vine vorba de costuri. Spre exemplu, la un rulaj de 15.000 km anual, o maşină consumă în medie 1.000 de litri de benzină, luând în calcul un consum mediu de 7 litri/100 km, adică circa 1.500 de euro.

Cu GPL, costurile ar scădea spre 750 de euro şi în plus, există şi o reţea extinsă la nivel european. Spre exemplu, pe CNG găsim infrastructură numai în Austria, Germania şi Italia. În Franţa, Marea Britanie, Spania sau Europa de Est nu avem o astfel de infrastructură“, a explicat Marc Suss, vicepreşedinte în cadrul Groupe Renault.

Spre exemplu, Dacia a extins gama Logan cu o motorizare 0,9 TCe pe GPL, care în versiunea Laureate, intermediară, are un preţ de 10.950 de euro cu TVA, cu 600 de euro mai mult decât versiunea fără GPL. Pe de altă parte, pentru că este vorba de un motor supraalimentat, costul instalaţiei este mai mare. Ulterior, şi SUV-ul Duster va primi o versiune pe GPL, tot pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon.

”De aceea am păstrat motorizarea pe benzină de 1,6 litri pe Duster (un motor aspirat pe benzină este adaptat mai uşor şi cu costuri mai mici la GPL – n.r.). Astfel, vom reduce emisiile şi suntem şi interesanţi pentru client, deoarece venim cu un preţ mai mic“, adaugă Marc Suss.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult
Ziarul Financiar
Ziarul Financiar

Comentarii
Inchide