Prețul bateriilor mașinilor electrice, în scădere continuă

Autor: ProMotor acum o lună Știri

Prețul bateriilor mașinilor electrice este în scădere continua, caracteristică ce va oferi cu siguranță o reducere a costurilor și o taiere a prețurilor finale de comercializare pentru mașinile electrice.

Intră în Galeria FOTO

Un raport al Benchmark Mineral Intelligence (BMI) citat de Auto Pro arată că prețul bateriilor pentru mașinile electrice a scăzut până la o medie de 110 dolari americani per kWh. Atingerea acestui prag înseamnă că automobilele electrice alimentate din baterii vor avea un cost final de comercializare similar cu al mașinilor propulsate de motoare convenționale sau hibride.

O barieră în adoptarea rapidă a mașinilor electrice a reprezentat-o costul de producție al bateriilor bazate pe litiu-ion. Conform BMI, costul per kWh pentru o baterie era de 120 de dolari americani în 2019. Scăderea este cu adevărat vizibilă în momentul în care privim cu șase ani în trecut: în 2014, costul de producție per kWh era de 280 de dolari americani (USD).

„Pentru ca mașinile electrice să devină cu adevărat mai ieftine decât cele bazate pe combustie internă, fără să fie afectată profitabilitatea, era nevoie de atingerea pragului de 100 de dolari americani pentru costul de producție per kWh”, a spus directorul BMI, Simon Moores.

Prețul bateriilor mașinilor electrice: Care este realitatea

„Realitatea, însă, ne demonstrează că atingerea costului de producție de 110 dolari americani per kWh reprezintă deja un prag pe care producătorii auto îl consideră rentabil”, a mai explicat Moores.

BMI estimează că între 2014 și 2017 prețul celulelor bateriilor mașinilor electrice a scăzut cu până la 16,5% pe an, dar între 2017 și 2020 scăderea a fost de doar 5,8% pe ani.

„Am văzut cel mai probabil ultimele victorii ușoare pe care producătorii de mașini electrice le-au avut la capitolul reducere de costuri cu producția de celule pentru baterii. Acum este vital ca reducerea temperată și stabilizarea costurilor să rămână pe un trend stabil care să poată genera profitabilitate sustenabila”, mai explică directorul BMI.

Cert este că vă continua lupta pentru supremație la acest capitol. Atât Tesla, cât și constructorii europeni importanți au început să investească din ce în ce mai mult în producția de baterii. Fie că vorbim de parteneriate sau inițiative proprii, urmează să obținem din ce în ce mai multe mașini electrice la prețuri mai mici. Modele ca Dacia Spring promit deja prețuri sub 10.000 de euro, după aplicarea voucherului Rabla.



Comentarii
Inchide