VIDEO | Prima intervenție a pompierilor din România la stingerea unei mașini electrice

Autor: Cristian Agatie acum 5 luni Știri

Prima intervenție a pompierilor din România la stingerea unei mașini electrice a avut loc vineri în localitatea Dumbrăvița, din județul Timiș. Aceștia au folosit în premieră în țara noastră o metodă care a dat rezultate în stingerea incendiilor la mașini electrice la nivel internațional.

Intră în Galeria FOTO

Nu au trecut decât patru zile de când am scris despre o intervenție a pompierilor belgieni pentru stingerea unei mașini electrice a cărei baterie Li-Ion a luat foc. Vineri, 3 septembrie, în România s-a produs primul incendiu la o mașină electrică, un Volkswagen e-Golf folosit pentru ride sharing la Uber. Din fericire, chiar dacă intervenția a fost una în premieră, pompierii români au intervenit prompt, lichidând incendiul cu aceeași metodă ca și colegii lor din Belgia.

„Astăzi (vineri, 3 septembrie – n.r.), la ora 15:30, am fost solicitați să intervenim pentru stingerea unui incendiu la un autoturism electric, în localitatea Dumbrăvița. 11 pompieri cu 2 autospeciale de stingere și un echipaj SMURD s-au deplasat de urgență la locul indicat. De asemenea, conform procedurii specifice, la fața locului a fost dislocat containerul pentru stingerea incendiilor la autoturismele electrice prin imersie, transportat de un camion”, se arată în comunicatul emis de ISU Timiș.

Prima intervenție a pompierilor din România la stingerea unei mașini electrice. Care este procedura?

Ajunși la fața locului, pompierii au constatat că incendiul se manifesta în zona bateriilor de acumulatori. În acest context a fost folosită, pentru prima dată în România, metoda răcirii bateriilor de acumulatori prin imersie în apă. Deși a fost o intervenție în premieră pentru pompierii timișeni, intervenția promptă a acestora a dus la limitarea pagubelor.

Stingerea incendiului produs de bateriile Li-Ion ale unei mașini nu este o treabă simplă, iar serviciile de intervenție au adesea dificultăți. Asta deoarece bateriile Li-Ion dezvoltă temperaturi extrem de înalte în cazul unui incendiu, care duce la aprinderea succesivă a pilelor care compun bateria unei mașini electrice. Sunt mii de astfel de pile Li-Ion în componența unei baterii de mașină electrică, și câteva sute în cazul celor hibride cu încărcare la priză, care au o capacitate modestă a bateriei.

Frecvent, un incendiu care pare stins se reactivează după câteva zeci de minute, iar informații potrivit cărora pompierii au folosit „mii de litri de apă” pentru a stinge focul în astfel de cazuri nu sunt exagerate. Serviciile de pompieri din țările cu un număr mare de mașini electrice în circulație au început să folosească bazine cu apă, în care scufundă complet mașinile după stingerea inițială a incendiului. Ne bucurăm să aflăm că și pompierii români folosesc metode avansate și testate deja în lupta cu flăcările în alte țări europene.



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide