Primăria Capitalei a lansat licitaţia pentru 400 de autobuze noi. Cât costă o singură maşină

Autor: Firuta Flutur 04 iul. 2017 Știri auto
Primăria Capitalei a lansat licitaţia pentru 400 de autobuze noi. Cât costă o singură maşină

Primăria Generală a Municipiului Bucureşti a lansat, luni, licitaţia internaţională pentru achiziţia a 400 de autobuze urbane noi şi va aloca din bugetul peste 510 milioane lei, ceea ce înseamnă că pentru fiecare autovehicul municipalitatea va plăti aproximativ 1,27 milioane de lei. 

Administraţia locală a Capitalei a publicat în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) oferta de achiziţie a 400 de autobuze urbane noi. Mai
exact, este vorba de 320 de autobuze clasice, cu o lungime de 12 metri, 50 de autobuze mai mici, cu o lungime de 10 metri şi 30 de autobuze duble,
articulate, a căror lungime trebuie să fie de 18 metri.

„Aşa cum am promis încă de la preluarea mandatului, modernizarea parcului auto RATB este unul dintre obiectivele prioritare ale actualei administraţii. Pregătirea licitaţiei a fost un proces de durată din cauza elaborării tuturor documentelor necesare dar, prin publicarea anunţului pe SEAP, intrăm, în sfârşit, în linie dreapta cu achiziţionarea acestor autobuze”, a precizat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, într-un comunicat de presă transmis MEDIAFAX.

Noile autobuze ar urma să fie dotate cu un sistem de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat, un sistem Wi-Fi care să permită conectarea la internet, sisteme performante de informare a călătorilor, rampe mecanice pentru persoanele care se deplasează cu cărucior şi difuzoare externe pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere. În plus, autobuzele trebuie să fie dotate cu sisteme de supraveghere video atât în interior cât şi în exterior.

Costul estimat de Primăria Capitalei, care apare în SEAP, este de 510 milioane lei pentru cele 400 de autovehicule, ceea ce înseamnă un preţ mediu de peste 1,27 milioane lei pentru fiecare autobuz.

Câştigătorul licitaţiei va fi stabilit în funcţie de cel mai bun raport preţ-calitate. Mai exact, preţul va avea o pondere de 50% în stabilirea câştigătorului, iar puterea motorului, consumul, confortul şi siguranţa călătorilor vor constitui restul de 50%.

Preţul estimat de Primăria Capitalei nu va rămâne fix, însă, decât în primul an de la momentul semnării contractului, iar la un an de la momentul livrării primelor autobuze acesta se va ajusta.

„Preţul contractului se ajustează după perioada de 12 luni de la prima livrare a produselor, preţurile unitare se pot actualiza, prin aplicarea la valorile din oferta financiară a unui coeficient egal cu evoluţia indicelui preţurilor de consum (total) comunicat de Institutul Naţional de Statistică”, se precizează în documentaţia încărcată pe SEAP.

Actualizarea preţurilor se va face prin înmulţirea valorii iniţiale cu coeficientul de actualizare, egal cu evoluţia indicelui preţurilor de consum comunicat de INS.

Pentru a se înscrie la licitaţie, producătorii sau distribuitorii trebuie să fi avut o cifră totală de afaceri de 110 milioane de euro în ultimii trei ani, iar în această perioadă să fi livrat cel puţin 360 de autobuze. Primăria Capitalei impune, de asemenea, perceperea unei garanţii de puţin peste 10 milioane de lei, care va fi executată în cazul în care câştigătorul licitaţiei nu îşi va îndeplini obligaţiile.

Contractul de achiziţie şi livrare a autobuzelor va avea o durată de patru ani din momentul în care sunt semnate documentele de atribuire.

Data limită până la care producătorii sau dealerii se pot înscrie la licitaţie este 14 august 2017, ora 16:00, iar până pe 8 septembrie vor fi evaluate ofertele şi declarat câştigătorul licitaţiei.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Radu Tutulan
Radu Tutulan
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide