Cât plătește Primăria Capitalei pentru fiecare autobuz electric care va circula în București?

Publicat: 01 07. 2021, 09:52
Actualizat: 01 07. 2021, 09:53

Primăria Capitalei intenționează să achiziționeze autobuze mai puțin poluante. Dar cât plătește pentru fiecare autobuz electric care va circula în București?

GALERIE FOTO

Două proiecte de hotărâre cu privire la creșterea prețului estimativ pentru un autobuz electric au fost adoptate în ședința de marți a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Astfel, prețul unei bucăți crește de la 480.000 de euro la 620.295 de euro fără TVA.

Primăria Capitalei intenționează să achiziționeze 100 de autobuze electrice. Costurile totale pentru această achiziție va ajunge astfel la aproximativ 62 de milioane de euro (aproximativ 300 de milioane de lei).

Capitala beneficiază în acest caz de o finanțare nerambursabilă în valoare de 218 milioane de lei în vederea implementării proiectului care face parte din Programul Operațional Regional 2014-2020.

Fiecare autobuz electric achiziționat de Primărie ar trebui să aibă o autonomie minimă de 200 de kilometri, cu sistemul de climatizare pornit. Lungimea unui vehicul trebuie să fie de 12 metri. Acesta trebuie să prezinte trei uși de acces. Vehiculele trebuie să aibă podeaua complet coborâtă pe toată lungimea lor.

Livrările sunt programate să se desfășoare în 12-28 de luni de la semnarea contractului.

Licitații eșuate pentru achiziționarea unor autobuze electrice pentru București. Care au fost motivele?

În perioada 2019-2020 au fost anulate două proceduri de achiziție publică. Ofertanții au depus oferte neconforme sau inadmisibile din punct de vedere tehnic sau financiar. Un raport privind consultarea pieței cu privire la determinarea valorii estimate a arătat că prețul pentru fiecare autobuz electric achiziționat trebuie să crească. Potrivit raportului, valoarea estimată necesară achiziției este de 62.029.500 de euro fără TVA, adică 620.295 de euro/bucată.

În orașe precum Brașov, Turda și Cluj circulă deja autobuze electrice. Printre autobuzele mai puțin poluante care circulă în București se află unitățile hibride, care au ajuns pe străzile Capitalei în iulie 2020.